قم نيوز : مدیرکل اوقاف استان قم گفت: تهیه و توزیع ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان، از دیگر اقداماتی است که با همکاری خیرین و از محل عواید موقوفات در استان قم انجام‌شده است.
۲۰۰ هزار پرس غذای گرم با همکاری خیرین میان محرومین قمی توزیع شد
۲۰۰ هزار پرس غذای گرم با همکاری خیرین میان محرومین قمی توزیع شد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس اسکندری در ویژه‌برنامه شمیم بهشت با اشاره به هزینه 19 میلیارد تومان در طول دو سال گذشته برای انجام امور خیریه از محل عواید موقوفات در قم اظهار داشت: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، در نظامی که ولی‌فقیه جامع‌الشرایط در رأس آن حضور دارد موقوفات بسیاری احیاء شده‌اند و در مسیر صحیح و مطابق نیت واقفان از آن‌ها استفاده می‌شود.

وی با تأکید بر تقویت فرهنگ وقف در جامعه افزود: باید از طرق مختلف ازجمله فضای مجازی برای نهادینه‌کردن مسئله وقف در جامعه استفاده کنیم و واقفان را به سمت وقف بر اساس نیازهای روز سوق دهیم.

مدیرکل اوقاف استان قم بیان کرد: با توجه به نیازهای روز جامعه، بیش از این برای ترویج و تبلیغ وقف به‌خصوص وقف‌هایی که ناظر به مسائل اساسی هستند باید تلاش کنیم.

اسکندری با بیان اینکه وضع موقوفات استان نسبت به سایر استان‌ها تقریباً مناسب است، گفت: در طول تاریخ مردم قم اهمیت زیادی برای وقف قائل بوده‌اند، در طول این مدت علاوه بر ویزیت بدون هزینه، داروی رایگان هم برای بیماران نیازمند خریداری و هزینه عمل‌های جراحی و بستری در بیمارستان هم از محل عواید موقوفات تأمین شد، علاوه بر این برخی تجهیزات پزشکی هم خریداری شد و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.

وی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از محل عواید موقوفاتی با همین نیت افزود: در طول سال گذشته ده‌ها نفر از این افراد طی هماهنگی با دادگستری کل استان قم به جمع خانواده بازگشتند و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف استان قم ادامه داد: تهیه و توزیع 200 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان، از دیگر اقداماتی است که با همکاری خیرین و از محل عواید موقوفات در استان قم انجام‌شده است.

اسکندری گفت: تخفیف اجاره برای کسبه‌ شاغل در مغازه‌های استیجاری اوقاف از دیگر اقداماتی بوده که در دوران شیوع کرونا انجام‌شده است.

وی با اشاره به اهمیت وقف در زمینهٔ علم و دانش خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب پرچم علم و دانش و دانایی را برافراشته‌اند و نباید اجازه بدهیم ایشان تنها بمانند، یکی از راه‌های همراهی با ایشان در این زمینه هم می‌تواند وقف علمی باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfcxdyew6dx0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما