سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : 100544

تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره بین المللی شعر اشراق

قم نيوز : حجت الاسلام محمدمهدی شفیعی دبیر پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه در نشستی خبری از تمدید مهلت ارسال اثر به این جشنواره بین المللی تا 15 آبان ماه 1400 خبر داد.
تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره بین المللی شعر اشراق
تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره بین المللی شعر اشراق
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیخ‌الاسلامی، معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در ابتدای نشست خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) که ظهر امروز در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، گفت: نقطه شروع فرآیند این جشنواره اسفند ماه سال 99 بود که این عملیات بلندمدت نشان‌ دهنده کاری تخصصی با نوآوری‌های متفاوت است.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه در جایابی هنر در تبلیغ دین موفق نبوده ایم، افزود: حوزه علمیه ظرفیت‌های بالایی از لحاظ تئوریک و ساختارمند در پرداختن به مسئله هنر و خیال دارد که مغفول مانده است و به همین دلیل فراهدف ما از برگزاری این جشنواره برجسته کردن این امر است.

وی همچنین از دو بخش ویژه در پنجمین جشنواره شعر حوزه خبرداد و گفت: به دلیل آسیب‌هایی که در سرودهای آیینی و نوحه وارد شده است در این دوره بخش نوحه و سرود اضافه ‌شده است. همچنین بخش کتاب نیز در این دوره اضافه ‌شده است تا پیشکسوتان و برچستگان این عرصه نیز حضور فعال‌تری داشته باشند.


حجت‌الاسلام‌ سید محمدمهدی شفیعی، دبیر پنجمین جشنواره اشراق، در ادامه‌ی این نشست گفت: فراخوان پنجمین جشنواره شعر اشراق در تیرماه منتشر شد و با توجه به درنظر داشتن سیاست تمرکززدایی و تنوع بخشی جغرافیایی، طبق زمان‌بندی برنامه‌های مختلفی اعم از اردو، پیش نشست، کارگاه‌های تخصصی، شعر، نوحه و ... به صورت حضوری و مجازی در شهرهای مختلف از جمله همدان، کاشمر و شاهرود برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از سیاست‌های این دوره توجه به فضای مجازی و رسانه است، گفت: در این راستا چند برنامه شب شعر مجازی برگزار شد و سعی شد که تعاملات با رسانه‌ها افزایش یابد. همچنین حدود ۱۰۰ کلیپ شعر خوانی با موضوعات مختلف از شاعران طلبه ضبط شد و از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد.

دبیر جشنواره اشراق افزود: در دوره پنجم جشنواره علاوه بر بخش‌های کلاسیک، نو، کودک و نوجوان و شعر غیرفارسی، بخش کتاب شعر نیز اضافه شد و طبق آیین‌نامه کتاب‌های چاپ شده از سال ۹۶ به بعد و آثار آماده به چاپ می‌توانند شرکت کنند.

شفیعی با اشاره به اینکه هیئت مهمترین رسانه رسمی شیعه است که در آن نوحه خوانده می شود، گفت: به دلیل اهمیت این امر به این نتیجه رسیدیم که در این بخش هم کار شود و بخش نوحه و سرود نیز به این دوره از جشنواره اضافه شد.

شفیعی ادامه داد: در راستای توجه به استعدادهای مناطق مختلف کشور و تمرکز زدایی از حوزه قم که اشاره شد، کارگاه‌ها، شب شعرها و اردوهایی با تنوع جغرافیایی برگزار شد. به عنوان مثال در اصفهان شب شعر، در همدان بسته متنوع برنامه‌ای، در خوزستان کارگاه شعر و نوحه و... برگزار شد.

وی اظهار کرد: پایان مهرماه ۱۴۰۰ فرصت ارسال آثار به جشنواره بود اما این مهلت تا نیمه آبان ماه تمدید شد و ان شاء الله نیمه دوم آبان و اوایل آذر فرایند داوری آثار ارسالی به جشنواره برگزار می‌شود و اگر شرایط کرونایی مانعی ایجاد نکند، اواخر آذرماه اختتامیه و معرفی برگزیدگان برگزار می‌شود.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcbagb8arhbgsp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما