سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 100628
منبع : قم نیوز

پنج هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق در قم صورت گرفت

قم نيوز : معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۵۱۳۲ مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در استان قم انجام شده‌است.
پنج هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق در قم صورت گرفت
پنج هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق در قم صورت گرفت
به گزارش قم نیوز احمد رضا سمیعی نسب معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از این تعداد بازرسی درمدت یاد شده ۳۴ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۳۸۴ میلیارد و ۱۸۵میلیون ریال شده‌است.

 معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به این‌که همه پرونده‌های تخلف دراین بخش برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌است، افزود: متولیان در زمینه مقابله با قاچاق در قم با یکدیگر تعامل نزدیکی دارند و قم از جمله استان‌های موفق در این بخش است.

او ادامه‌داد: در همین رابطه آمار بازرسی‌‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲ درصد، تعداد پرونده‎‌ها ۸۸ درصد و ارزش ریالی کشفیات ۵۰۹ درصد افزایش داشته‌است.

سمیعی نسب گفت: طی این مدت در حوزه مواد غذایی یک‌میلیون و ۹۸۵هزار و ۸۸۰ قلم کالا، منسوجات (پارچه) ۲هزار و ۲۴۰ متر، روغن موتور ۳هزار و ۱۵ قوطی، سیگار ۷۴هزار و ۴۸۸ نخ، بنزین دوهزار لیتر، محصولات آرایشی و بهداشتی ۵۵۷ قلم کالا، لوازم‌‎ خانگی۴۶۷ دستگاه و لوازم پزشکی ۲۹۹هزار و ۹۰۲ قلم کالا قاچاق کشف و ضبط شده‌است.

او بیان کرد: همچنین بازرسان این سازمان تعداد یک هزار و ۲۲۰ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش داده و ۱۰ صورتجلسه قاچاق ماده ۲۱ (پرونده زیر ۱۰ میلیون ریال) تنظیم و ۲۶۵ گشت مشترک با دستگاه‎‌های نظارتی استان برگزار کردند.

 معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: بیشتر گشت‌های مشترک با همراهی دستگاه‌‎‌هایی نظیر اداره کل‌تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اطلاعات بسیج استان قم برگزار شده‌است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcew78zvjh87pi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما