چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 100656
منبع : قم نیوز

ارزش صادرات قم از ۱۳۶ میلیون دلار عبور کرد

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، بیش از ۱۳۶ میلیون دلار کالا از گمرکات این استان به بازارهای هدف بین‌المللی صادر شد.
ارزش صادرات قم از ۱۳۶ میلیون دلار عبور کرد
ارزش صادرات قم از ۱۳۶ میلیون دلار عبور کرد
به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات استان قم بیان کرد: این میزان صادرات کالا از گمرکات قم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت از رشد ۹۲ درصدی صادرات استان و بهتر شدن شرایط فعالیت‌های تجاری برای صادرکنندگان قمی دارد.

مدیرکل گمرکات استان قم با اشاره به این که تقویت جایگاه گمرکات قم نقش مهمی درارتقا شاخص‌های اقتصادی استان دارد، افزود: همچنین در این مدت درآمد کل گمرکات استان قم نیز به ۱۳۸ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش واردات نیز از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، بیش از ۱۳۲ میلیون دلار کالا که بیشتر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی استان است از کشورهای مختلف جهان وارد گمرکات قم شد.

دریکوندی با اشاره به فعالیت گمرکات قم در بخش مقابله با قاچاق تصریح کرد: طی مدت یاد شده، با همکاری سایر دستگاه‌های متولی ۵۹۷ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲۶۶میلیارد تومان در گمرکات استان تشکیل شد.

 وی ادامه داد: هدف اصلی گمرکات قم کمک به رونق هرچه بیشتر بخش‌های اقتصادی استان به خصوص فعالیت‌های تولیدی است و در همین رابطه تلاش می‌کنیم که فرآیندهای لازم برای ترخیص مواد و تجهیزات وارداتی مورد نیاز واحدهای صنعتی استان در گمرکات به سرعت انجام شود.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcftxdyvw6dxva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما