قم نيوز : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: نظارت و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی باعث شناسایی مشکلات، چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف و در پیشرفت برنامه‌ها و رسیدن به اهداف و شناخت راه کار‌ها موثر می‌باشد.
نظارت و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی باعث شناسایی مشکلات می‌شود
نظارت و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی باعث شناسایی مشکلات می‌شود
به گزارش قم نیوز محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در جلسه‌ای که با حضور کارشناسان سوادآموزی استان با موضوع بررسی برنامه‌ها و طرح‌های سوادآموزی در راستای بررسی شاخص‌های ارزیابی عملکرد سوادآموزی امسال برگزار شد گفت: جلب رضایت مراجعین و ادای حقوق آنان مهمترین خروجی ارزیابی‌ها باید باشد.

معاون سواد آموزی استان قم عنوان کرد: نظارت و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی باعث شناسایی مشکلات، چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف و در پیشرفت برنامه‌ها و رسیدن به اهداف و شناخت راه کار‌ها موثر می‌باشد.

قاسمی نیا عنوان کرد: امسال توسط سازمان نهضت سوادآموزی ۲۵ شاخص و ۴۴ محور اختصاصی برای ارزیابی عملکرد فعالیت‌های سوادآموزی تعیین و ابلاغ شده است.

او افزود: بهبود روش‌ها، کارایی و اثر بخشی و افزایش کیفیت و خدمات رسانی به موقع و سالم به مخاطبین در پرتو ارزیابی و نظارت حاصل می‌شود.

عضو شورای معاونین استان گفت: ارزیابی و پایش عملکرد حین اجرا و پس از انجام هر شاخص می‌تواند در پویایی و تداوم حیات سیستم و موفقیت مدیریت دستگاه کمک کند.

قاسمی نیا ادامه داد: انتظار است تا کارشناسان و اعضای معاونت سوادآموزی در تهیه و تدوین و ارسال به موقع مستندات به سازمان نهضت سوادآموزی و تعامل مستمر با واحد‌های تخصصی اقدامات لازم را انجام دهند و نیز ارتباطات درون و برون دستگاهی نقش کاربردی و پیش برنده در رضایتمندی در برنامه‌ها و فعالیت‌های سوادآموزی و هم چنین کسب نتایج مثبت ارزیابی عملکرد دارد.

معاون سوادآموزی استان قم گفت: در سال جاری توسط سازمان نهضت سوادآموزی ۲۵ شاخص و ۴۴ محور اختصاصی برای ارزیابی عملکرد فعالیت‌های سوادآموزی تعیین و ابلاغ شده است.

قاسمی نیا در پایان عناوین شاخص‌های سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را تبلیغ و ترویج، اطلاع رسانی، ارزیابی و پاسخگویی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، مسئولیت پذیری، توزیع اقلام، تحقق اهداف کمی، مشارکت‌های بین بخشی، کمیت و کیفیت مراکز یادگیری محلی، طرح‌ها و برنامه‌های مکمل سوادآموزی، سوادآموزی مدرسه محور، برنامه عملیاتی، هزینه کرد منابع، صیانت از اعتبارات، شورای پشتیبانی سوادآموزی، طرح شتاب بخشی، سامانه سوادآموزی، پالایش اسمی، کیفیت بخشی، خلاقیت و ابتکارات، نظارت و ارزشیابی، تهیه و تولید محتوای آموزشی مکتوب و غیر حضوری اعلام کرد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdciwuaz3t1auq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما