جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : 100712
منبع : قم نیوز

۷۰ نمایش خیابانی به مناسبت روز قم برگزار می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل سازمان فرهنگی ،هنری و ورزشی شهرداری قم از برگزاری ۷۰ نمایش در سطح شهر با پیام های روز به مناسبت روز قم خبر داد.
۷۰ نمایش خیابانی به مناسبت روز قم برگزار می‌شود
۷۰ نمایش خیابانی به مناسبت روز قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به نقش هنر در انتقال مفاهیم ارزشی به شهروندان به تشریح برنامه‌های هنری این سازمان به مناسبت روز قم پرداخت و اضافه کرد: این نمایش های خیابایانی با عنوان مردان بلند قد در سطح ظهر با پیام های روز قم و شهروندی از هشت تا ۲۳ آبانماه به اجرا درمی آید.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم درادامه گفت: همچنین به مناسبت روز قم  از کتاب قصه های شهروندی رونمایی می شود و در قالب آن از چندین تن داستان سراهای برتر استان ۴۰  قصه با موضوعات فرهنگ شهروندی به مردم شهر قم عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه آئین زنگ روز قم شنبه هفته آینده نواخته می شود، اظهار داشت:  همزمان با روز قم، مراسم نمادین نواختن زنگ مدرسه استثنایی ابابصیر با حضور آیت‌الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از مسوولان استانی و مدیریت شهری برگزار می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه کارگاه گرافیکی به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، افزود: از ۲۰ پوستر برتر این کارگاه هنری در موضوع روز قم و فرهنگ شهروندی نیز به همین مناسبت رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم همچنین از آئین رونمایی از کتاب شهید یدالله صادقی از شهدای سرافراز استان قم در دوران دفاع مقدس در هفدهم آبانماه سالجاری خبر داد.

مقیمی در پایان با بیان اینکه از پوستر قم شهر کهن نیز روز ۱۸ آبان ماه جاری رونمایی خواهد شد، اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری روز قم معرفی تاریخ و تمدن هفت هزار ساله این شهر و ایجاد بسترهای لازم جهت سرمایه گذاری و رونق اقتصاد گردشگری است.

مطابق مصوبه سال ۹۷ شورای فرهنگ عمومی قم،  بیست‌وسوم ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به عنوان روز قم نامگذاری شده است‌.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcizuazrt1auy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما