شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : 100876
شهردار قم خبر داد؛

کاشت بیش از ۹۰ درصد درختکاری بوستان یک هزار هکتاری در قم

قم نيوز : شهردار قم از بهره‌برداری ۱۴ پروژه مهم شهری تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: ساخت پارک ۱ هزار هکتاری اتفاق بزرگی در حوزه فضای سبز در شهر قم بوده است.
کاشت بیش از ۹۰ درصد درختکاری بوستان یک هزار هکتاری در قم
کاشت بیش از ۹۰ درصد درختکاری بوستان یک هزار هکتاری در قم
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در شهر قم و اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ نخستین سال برنامه قم ۱۴۰۴ بوده که اجرایی می‌شود، ما یک برنامه را پشت سر گذاشته که ازنظر بودجه ۹۲ درصد تحقق پیداکرده و ازنظر برنامه ۷۲ درصد اجراشده است.

وی کاستی‌های ۲۸ درصدی برنامه قم ۱۴۰۰ را موردبررسی قرارداد و گفت: کاستی‌های برنامه گذشته در برنامه قم ۱۴۰۴ گنجانده‌شده و برای برنامه ۱۴۰۴ تدوین مجدد انجام‌شده است و این برنامه برخلاف برنامه قم ۱۴۰۰ که از سال ۹۴ آغازشده و سخت‌افزاری بود، بیشتر نرم‌افزاری است.

شهردار قم خلاصه‌ای از برنامه‌های قم ۱۴۰۰ را بیان کرد و افزود: در برنامه قم ۱۴۰۰ بیشتر به توسعه فضای سبز، نظافت شهر، توسعه معابر شهری، زیباسازی شهر، حمل‌ونقل و ساماندهی ترافیک پرداخته‌شده و دستاوردهایی از قبیل سرانه فضای سبز ۲۰.۷ درصد داشته است.

وی ادامه داد: امروز جایگاه شهر قم ازنظر توسعه فضای سبز بعد از اصفهان و شیراز در جایگاه سوم قرار داشته و امتیاز آن آبیاری فضای سبز با پساب و آب خاکستری شهر است و طبق برنامه قم ۱۴۰۴ سرانه فضای سبز به عدد ۲۶ متر به ازای هر نفر خواهد رسید و با توجه به اینکه فضای سبز نیاز به زمان دارد بعد از گذشت چند سال شاهد تغییر چهره شهر خواهیم بود.

سقائیان نژاد تصریح کرد: ساخت پارک هزار هکتاری اتفاق بزرگی در حوزه فضای سبز در شهر قم بوده و تا امروز بیش از ۹۰ درصد درختکاری آن کاشته شده و ۴۲ درصد از زیرساخت‌های آن نیز اجراشده است.

وی سپس به پروژه‌های ناتمام برنامه قم ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: ۱۶ پروژه ناتمام برنامه گذشته به برنامه قم ۱۴۰۴ سوق داده‌شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال ۱۴ پروژه از آن قطعاً به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار قم نام چند پروژه شاخص را نام برد و افزود: پروژه پیاده راه ارم، تونل غدیر و بخشی از پروژه عمار یاسر تا میدان معلم و کوچه ممتاز، میدان نماز، تقاطع فردوسی، پروژه جمهوری در منطقه دو، اتمام خیابان شهید برقعی بعد از ۵۰ سال، سوله‌های ورزشی مناطق ۳ و ۴ و ۵ با کاربری‌های ورزشی فرهنگی و سالن اجتماعات، اتمام پروژه بوستان هزار هکتاری، شهربازی ۷۲ تن تعدادی از این پروژه‌ها هستند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjayevmuqeyoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما