يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 100881
منبع : قم نیوز

صادرات قم در مهرماه ۱۰۵ درصد رشد داشت

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش دلاری صادرات استان قم در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.
صادرات قم در مهرماه ۱۰۵ درصد رشد داشت
صادرات قم در مهرماه ۱۰۵ درصد رشد داشت
به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم گفت: در مهرماه‌ امسال، ۲۷ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۹۷۵ دلار کالا از گمرکات استان قم صادر شد، در حالی که این رقم درمشابه سال گذشته، ۱۳میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۹۱ دلار بود.

مدیرکل گمرکات قم با اشاره به فعالیت مناسب بخش صادرات بسته‌های پستی در گمرکات استان نیز افزود: در همین مدت ۱۳۷ بسته پستی و مطبوعات به وزن ۸۵۲ کیلوگرم و ارزش ۳۹هزار و ۵۹۴ دلار از گمرکات استان قم به سایر کشور‌های جهان صادر شد.

دریکوندی با اشاره به این‌که برای گسترش صادرات قم درهمه بخش‌ها، با فعالان اقتصادی استان همکاری‌های لازم را گسترش خواهیم داد، ادامه داد: بیشترین حجم صادرات و واردات استان در مسیر‌های سبز و زرد است که امور اداری مربوط به آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون توقف انجام می‌شود.

مدیرکل گمرکات قم پیرامون وضعیت واردات استان نیز گفت: در مهرماه امسال، سه‌هزار و ۴۹۵ تن کالا به ارزش ۱۹ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۸۹۳ دلار از طریق گمرکات قم وارد شد که بیشتر آن را مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحد‌های صنعتی استان برای تولید محصول نهایی تشکیل می‌داد.

او افزود: این اداره کل با همکاری سایر نهاد‌های متولی در زمینه مقابله با قاچاق نیز با استفاده از همه ابزار‌های نظارتی تحت اختیار خود فعال است و در همین رابطه طی مدت یاد شده، ۵۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۱۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در گمرکات قم تشکیل شده‌است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfcxdyyw6dxca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما