يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 100897
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم تاکید کرد؛

ضرورت اصلاح و بازنگری آیین نامه شورای فرهنگ عمومی در سطح کشور

قم نيوز : دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم با بیان اینکه ۲۶ سال از آخرین به روز رسانی آیین نامه شورای فرهنگ عمومی می‌گذرد، گفت: آیین نامه نیازمند بازنگری جدی است.
ضرورت اصلاح و بازنگری آیین نامه شورای فرهنگ عمومی در سطح کشور
ضرورت اصلاح و بازنگری آیین نامه شورای فرهنگ عمومی در سطح کشور
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی در برنامه گفتگوی ویژه سیمای نور با بیان اینکه مجموعه‌ای از اعتقادات، باورها و آداب و رسومی که در بین جامعه رواج دارد، فرهنگ نامیده می‌شود و بعضی‌ها اعتقاد دارند که آنچه در باور نیز است را نمی‌شود به جامعه منتقل کرد مگر اینکه رفتار منجر شود گفت: با رفتار سنجی می‌توان فرهنگ جامعه را شناخت و هر چقدر ظهور و بروز کارهای فرهنگی در جامعه بیشتر باشد میزان هجمه به آنها نیز بیشتر خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به اینکه ظواهر یک جامعه از نظر فرهنگی برای دشمنان مهم تلقی می‌شود، افزود: این مسئله اولین خاکریز دشمن برای حمله است و وظیفه ما نیز توجه بیشتر به ظواهر است و آن به این معنا نیست که باطن را فراموش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی مهمترین وظیفه اش رصد، پالایش، پژوهش و ارزیابی بحث فرهنگ در استان است، ادامه داد: ارائه راهکار و هماهنگی بین دستگاهی در حل مشکلات فرهنگی یکی از کارکردهای اصلی شورای فرهنگ عمومی در هر استان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه شورای فرهنگی عمومی یک قرارگاه است که باید دستگاه‌های فرهنگی را برای مقابله با آسیب‌های مطرح شده توجیه کند، گفت: ۲۶ سال از آخرین به روز رسانی آئین نامه شورای فرهنگ عمومی می‌گذرد و این آئین نامه نیازمند بازنگری جدی با توجه به تغییر شرایط زندگی در کشور است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccoxqsm2bqx48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما