يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : 101040
رئیس مرکز بهداشت استان قم:

سرعت روند کاهشی بیماری کرونا در قم کم شده است

قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: در هفته‌های گذشته از سرعت روند کاهشی بیماری در استان کاسته شده است.
سرعت روند کاهشی بیماری کرونا در قم کم شده است
سرعت روند کاهشی بیماری کرونا در قم کم شده است
به گزارش قم نیوز سیامک محبی پیش از ظهر یکشنبه در برنامه گفتگوی ویژه سیمای نور با بیان اینکه در هفته‌های گذشته از سرعت روند کاهشی بیماری در استان کاسته شده است، گفت: با توجه به عادی انگاری و کاهش رعایت دستورالعمل‌ها، ممکن است روند ابتلاء در بین افراد پرخطر بیشتر شود و استان قم وارد موج جدیدی از بیماری کرونا شود.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه در حال حاضر قم با رتبه ۲۰ جز استان‌های با بستری کمتر به ازای جمعیت قرار دارد، افزود: استان قم با توجه به روند نزولی تعداد بستری شوندگان در روزهای گذشته می‌تواند جایگاه مناسب‌تری را در جدول کسب کند.

محبی با بیان اینکه از واکسیناسیون یکی دیگر از راه‌های کاهش مبتلایان کرونا در استان خواهد بود، گفت: استان قم از نظر تعداد افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند در رتبه‌های پایین قرار دارد که امیدواریم با همکاری مردم و کادردرمان تعداد افراد تحت پوشش واکسن در استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های مختلفی برای واکسیناسیون افراد وجود دارد، افزود: پایگاه سیار و خودرویی نیز به مردم خدمات واکسن را ارائه می‌کنند و در صدد جابجایی پایگاه واکسن خودرویی هستیم.وی با تاکید بر اینکه مراجعه افراد با علائم مشکوک به کرونا به مراکز ۹ گانه تست کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته‌های قبل روند نزولی داشته است، ادامه داد: در برخی روزهای گذشته نیز خوشبختانه فوت کرونایی نداشتیم و امیدواریم این روند نزولی ادامه یابد.

محبی با بیان اینکه برای اولین بار بعد از هفته‌های طولانی تعداد بیماران شناسایی شده در استان کاهش یافته و در هفته گذشته به ۸۵۳ بیمار رسید، گفت: هفته گذشته تعداد تست‌های مثبت کرونا در استان قم شش درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه در هفته‌های آینده تعداد بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان صعودی نخواهد بود، ادامه داد: در حال حاضر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قم مطلوب نیست.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdof0fzyt0zz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما