شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 101123
منبع : قم نیوز

فضای کتابخانه‌ای در قم ۲۵درصد افزایش یافت

قم نيوز : سرپرست کتابخانه‌های عمومی قم گفت: امیدواریم با همت مسئولان استان، مشکل فقدان کتابخانه عمومی در منطقه پردیسان نیز رفع شود.
فضای کتابخانه‌ای در قم ۲۵درصد افزایش یافت
فضای کتابخانه‌ای در قم ۲۵درصد افزایش یافت
به گزارش قم نیوز سجاد عمرانی سرپرست کتابخانه‌های عمومی قم در آیین گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان طی سخنانی، کتابداران را طلایه‌داران و پیش قراولان مقابله با جنگ نرم دشمن در عرصه فرهنگی دانست و افزود: آن‌ها در دوران کرونا نیز با فعالیت‌های مجازی توانستند شبکه‌ای عظیم از گروه‌های اجتماعی با محوریت کتاب و کتابخوانی به وجود آورند و اجازه خاموش شدن چراغ کتابخانه‌ها را ندادند.

 سرپرست کتابخانه‌های عمومی قم همچنین با اشاره به طرح پِیک کتاب کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: به‌رغم ریزش اولیه اعضای کتابخانه‌ها در دوران شروع ویروس کرونا، کتابخانه‌ها با احیای فعالیت‌های کتابخانه در فضای مجازی و همچنین با رساندن کتاب به منازل مردم به وسیله پیک کتاب، جان تازه‌ای گرفتند و امروز کتابخانه‌های عمومی استان قم بیش از ۳۰ هزار عضو فعال دارند.

عمرانی در مورد فعالیت کتابخانه‌ها در این دوران اضافه کرد: انجام فعالیت‌هایی، چون پویش هر خانه یک کتابخانه، پویش احتراق ماسک فعالیت‌های جمع خوانی، قصه‌گویی، فعالیت‌های مختص بخش کودک و ... تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های کتابخانه‌ها در سال گذشته بوده است و براساس آمار کتابخانه‌های عمومی استان در یک سال گذشته ۲ هزار و ۴۶۰ برنامه فرهنگی را با حضور اعضای کتابخانه برگزار کرده‌اند.

 سرپرست کتابخانه‌های عمومی قم همچنین با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان مهمترین و بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور گفت: فعالیت کتابداران و حضور آنان در آستان حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران در ترویج این جشنواره بسیار موثر بوده است.

عمرانی افزایش ۲۵ درصدی فضا‌های کتابخانه‌ای در استان قم با افتتاح کتابخانه عمومی شهدای نوبهار و افتتاح قریب الوقوع کتابخانه مرکزی قم را اتفاقی مهم در عرصه فرهنگ استان توصیف و ابراز امیدواری کرد: با همت و عنایت خاص مسئولان استان، مشکل فقدان کتابخانه عمومی در منطقه پردیسان نیز حل شود.

 سرپرست کتابخانه‌های عمومی قم افزود: در گام نخست، امیدواریم به‌زودی بتوانیم اخبار خوبی را در جهت فراهم شدن کتابخانه سیار برای خدمت رسانی به مردم پردیسان منتشر کنیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcf0ydymw6dxya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما