دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 101302
منبع : قم نیوز

زیرساخت ارتباطی قم ۱۵ درصد توسعه یافت

قم نيوز : مدیرکل ارتباطات‌وفناوری اطلاعات قم با اشاره به توسعه ۱۵ درصدی زیرساخت­‌های ارتباطی استان در سالجاری گفت: ضریب نفوذ پهن باند سیار قم از ۹۷ به ۱۱۲ درصد افزایش یافت.
زیرساخت ارتباطی قم ۱۵ درصد توسعه یافت
زیرساخت ارتباطی قم ۱۵ درصد توسعه یافت
به گزارش قم نیوز جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات‌وفناوری اطلاعات قم وضعیت ضریب نفوذ اینترنت همراه در سطح استان را تبیین و اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پایان نیمه نخست سال جاری، استان با مجموع یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۸۶۴ مشترک، در تعداد مشترکان شرکت ارتباطات سیار ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در خصوص ضریب نفوذ پهن باند سیار استان نیز رتبه پنج کشوری را دارد و از ۹۷.۲ درصد به ۱۱۲.۶۴ درصد ارتقا پیدا کرده، که حاکی از رشد ۱۵ درصدی آن می‌باشد.

غلام پور ادامه داد: ۸۷ درصد از مشترکان پهن باند سیار مشترکان شبکه نسل چهارم و بقیه نیز مشترکان فناوری نسل سوم به شمار می‌آیند.

مدیرکل ارتباطات‌وفناوری اطلاعات قم  در بخشی از سخنان خود به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و خدمات بی‌نظیر آن به توسعه علوم اسلامی و دانشگاهی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های کرونایی بخش مهمی از درس‌های استادان در حوزه‌های علمیه و مراکز آموزش عالی به صورت مجازی و برخط اجرا می‌شود که خود نشانگر زیرساخت‌های ارتباطی مناسب در سطح استان و کشور است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdce7z8zwjh87xi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما