قم نيوز : پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: یکی از اولویت های فرهنگی مسئولان باید زمینه سازی و تلاش مستمر در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد.
ترویج فرهنگ کتابخوانی باید از اولویت های فرهنگی مسئولان باشد
ترویج فرهنگ کتابخوانی باید از اولویت های فرهنگی مسئولان باشد
به گزارش قم نیوز نرجس شکرزاده ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: یکی از نشانه های رشد فرهنگی جامعه، اهتمام در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه به عنوان یکی از شاخصه های مهم فرهنگ عمومی است.

وی افزود: با توجه به بیانات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری، مردم و به خصوص مسئولان باید اهتمام مضاعفی در راستای تحقق این هدف داشته باشند و به ویژه از مدیران و مسئولان انتظار می رود که یکی از اولویت های برنامه های فرهنگی خود را همین مسأله قرار دهند.

وی همچنین گفت: در این جهت البته باید از توانمندی ها و ظرفیت های کار رسانه ای و هنری استفاده کنیم به ویژه از ظرفیت عظیم رسانه ملی باید به نحوی بهره برداری کنیم که اعضای جامعه به ویژه نسل جوان مشتاق به مطالعه کتاب شوند و این مهم جایگاه قابل توجهی در سبک زندگی روزانه آن ها پیدا کند.

این فعال فرهنگی و پژوهشگر حوزوی تأکید کرد: ما باید زمینه جلب توجه در مخاطب عام و از جمله نسل جدید را با کارهای تأثیرگذار رسانه ای و هنری فراهم کنیم و البته تحقق این هدف نیازمند صبر و حوصله و برنامه ریزی دقیق فرهنگی در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است.

وی افزود: از سوی دیگر باید کاری کنیم که دعوت به کتاب خوانی و مطالعه به عنوان امر به معروف در جامعه ما بروز و ظهور یافته و تجلی کند، به این معنا که هر کس به سهم خود در این زمینه احساس مسئولیت نماید.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcba8b8srhbgfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما