دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 101423
منبع : قم نیوز

وضعیت افغانستان مورد قبول علمای اسلام نیست

قم نيوز : آیت الله علیرضا اعرافی با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم نگران افغانستان است گفت: وضعیت افغانستان با این همه ذخایر و منابع انسانی مورد قبول علمای اسلام نیست.
وضعیت افغانستان مورد قبول علمای اسلام نیست
وضعیت افغانستان مورد قبول علمای اسلام نیست
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه یک شنبه شب در دیدار آیت الله موحدی نجفی از علمای افغانستان، سوابق مبارزاتی وی در مسیر اسلام ناب و معارف الهی و گفتمان انقلاب اسلامی را از افتخارات برشمرد و در ادامه با بیان اینکه همه ما باید اهتمام به امور مسلمین و جهان اسلام و کشور‌های اسلامی داشته باشیم، گفت: کشور‌های اسلامی با اینکه بخش عمده‌ای از ذخایر و ظرفیت‌ها و شایستگی‌های فراوانی را در خود دارند، اما جایگاهشان متناسب با این موضوع نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه جهان اسلام از ذخیره معنوی و روحی و تمدنی برخوردار است، افزود: با توطئه‌هایی که مستکبرین عالم رقم زده‌اند، برخی از سرزمین‌های اسلامی وضع نامناسبی دارند و همه باید تلاش کنیم تا امت اسلام در جایگاه واقعی و برتر خویش قرار گیرد.

آیت الله اعرافی به سابقه دیدار خود با بزرگان و علمای افغانستان اشاره کرد و با بیان اینکه جامعه علمایی و حوزوی افغانستان از منزلت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: طلاب افغانستان در هر نقطه‌ای ورود کنند، می‌درخشند و گستره این شخصیت‌ها، نشان دهنده جایگاه این کشور است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه علمیه قم نگران افغانستان است افزود: بهره‌گیری از روش‌های غیر عقلانی از تاکیداتی است که باید ناظر به توجه و ارشادات علمای اسلام دنبال شود، افغانستان با این همه ذخایر و منابع انسانی در مظلومیت به سر می‌برد و این مورد قبول علمای اسلام نیست.

آیت الله اعرافی، حضور جامعه شریف افغانستان در ایران و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان این کشور در ایران را سرمایه‌ای ارزشمند برشمرد و گفت: همه ما خادم طلاب و روحانیون و جامعه علمی تمام کشور‌های اسلامی به ویژه طلاب افغانستان هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: تمام آحاد جامعه افغانستانی مقیم ایران نه تنها سرمایه‌ای برای افغانستان، بلکه سرمایه‌ای بزرگ برای ایران و سرزمین‌های اسلامی هستند.

او بر اهمیت توجه به نیاز‌های تمام مسلمین جهان به ویژه افغانستان اشاره و تصریح کرد: تقویت روابط علمایی نقش بسزایی بر اصلاح روند‌ها و بهبود خدمت‌رسانی خواهد داشت.

آیت الله موحدی نجفی نیز در این دیدار، ضمن اشاره به کتابی در رابطه با سرنوشت فردای جهان، به تحلیل‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این کتاب اشاره کرد و گفت: این کتاب منابع قدرت، اعم از قدرت اجتماعی، اقتصادی، استراتژیکی و… را در دست اسلام و مسلمین می‌داند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه اسلام دینی قدرتمند و وحدت آفرین است، عنوان کرد: از نظر قدرت اقتصادی، منابع طبیعی اعم از نفت، گاز، طلا، نقره و همه و همه ظرفیت‌ها در کشور‌های اسلامی یافت می‌شود.

آیت الله موحدی، بنیه‌های قدرت اجتماعی اسلام را مورد توجه قرار داد و افزود: از نظر قدرت استراتژیکی سرزمین‌های اسلامی در بهترین نقطه جهان حضور دارند؛ این شاهراه مسیر ترانزیتی شرق و غرب و نیز شمال و جنوب کره زمین هستند.

او ادامه داد: با وجود همه قدرت در سرزمین‌های اسلامی، جهان آینده از آن اسلام و مسلمین خواهد بود و ظهور حضرت حجت (عج) تبلور والای این استعداد‌ها خواهد بود.

استاد حوزه علمیه، در ادامه ضمن ارائه تاریخی از نحوه حضورشان در نجف اشرف، گفت: حضور در حوزه علمیه به ویژه نجف اشرف مسئولیت سنگین دینی را در عمل به رسالت طلبگی ایجاد نمود. امیدواریم همواره خادم اسلام و مسلمین و خدمتگزار بشریت و یار مقام عظمای ولایت باشیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcirzazpt1au52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما