سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 10155
مدیر اداره امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستانه مقدسه قم:

دوره عاشورا شناسی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر اداره امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستانه مقدسه قم گفت: آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) دوره عاشورا شناسی را با حضور اساتید و فضلای حوزه برگزار می‌کند.
دوره عاشورا شناسی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز،  به نقل از روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی‌‌نسب اضافه کرد: دوره عاشورا شناسی از سوی مرکز قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) از روز شنبه ۱۱ آذرماه جاری بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این دوره را معرفی اهداف و انگیزه‌های قیام عاشورا معرفی کرد و یادآور شد: حماسه عاشورا، نباید به عنوان جریان تاریخی مورد توجه قرار گیرد، بلکه همگان باید به آن به عنوان الگویی مستمر و قابل ارائه در تمام زمان‌ها و مکان‌ها نگاه کنند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب با اشاره به برگزاری این دوره در ۱۴ جلسه و با حضور اساتید و فضلای برجسته حوزه خاطرنشان کرد: تاریخ اجتماعی رهبر حماسه عاشورا، علل پیدایش حماسه عاشورا، اهداف حماسه عاشورا، روش رهبر حماسه عاشورا، یاران حماسه عاشورا، جریان شناسی یاران حماسه عاشورا، جریان شناسی معارضان حماسه عاشورا، شناخت کوفه و صفات کوفیان و عقل‌گرایی در حماسه عاشورا از موضوعاتی است که در این دوره مطرح خواهد شد.

وی افزود: این دوره توسط اساتیدی چون حجج اسلام والمسلمین نظری منفرد، محمد جواد طبسی، پیشوایی، اسکندری و مجیدی برگزار می‌شود.

مدیر اداره امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستانه مقدسه حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) حضور عموم در این دوره را مجاز دانست و گفت: به خواهران و برادرانی که در این دوره به صورت منظم شرکت کرده و در آزمون پایانی قبول شوند، گواهی پایان دوره عاشورا شناسی از سوی مرکز قرآن و عترت آستان مقدس قم اعطا می‌شود.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcbs8b8.rhbgspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما