سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 101600

کرونا اختلاف خانوادگی را در قم افزایش داد

قم نيوز : مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به افزایش اختلافات خانوادگی در این استان، گفت: از زمان شیوع کرونا خشونت‌های خانگی، دعوای زوجین و اختلافات خانوادگی با ۳۶ درصد بالاترین رتبه را در تماس‌های اورژانس اجتماعی بهزیستی استان قم کسب کرد.
کرونا اختلاف خانوادگی را در قم افزایش داد
کرونا اختلاف خانوادگی را در قم افزایش داد
به گزارش قم نیوز مهدی پهلوانی مدیرکل بهزیستی قم افزود: با شیوع کرونا و در دوران قرنطینه برخی از تعارضات در خانواده‌ها نمود پیدا کرده و باعث اختلافات و درگیری هایی شده است.

پهلوانی اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد تماس‌ها با موضوع اختلافات خانوادگی از سوی خانم‌ها و کمتر از ۲۰ درصد از سوی آقایان است.

وی با اشاره به فعالیت خانه امن بهزیستی، خاطرنشان کرد: اگر خانمی احساس خطر کند و با اورژانس اجتماعی تماس بگیرد؛ پس از اقدامات قضایی به همراه فرزندانش در خانه امن مستقر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قم افزود: اقدامات حقوقی،‌ مشاوره‌ای و مددکاری برای این گونه افراد و همسرشان انجام می‌شود تا رفع اختلاف شود و این خانم و فرزندانش در شرایط بهتری به خانواده برگردند.

وی با بیان این‌که بسیاری از خانم‌هایی که به خانه امن پناه می‌آورند مجددا به خانواده خود رجوع می‌کنند، ادامه داد: این خانم‌ها با مهارت افزایی و آموزش‌های مشاوره‌ای مددکاری، توانمند و برخی نیز با دریافت این آموزش‌ها شاغل می‌شوند.

پهلوانی اضافه کرد: پس از اقدامات مشاوره‌ای در برخی موارد مشخص می‌شود که بازگشت مجدد به مصلحت این خانم نیست که در این راستا وام‌های اشتغال دریافت می‌کند تا بتواند مستقل به زندگی ادامه دهد و زیر پوشش بهزیستی نیز قرار می‌گیرد.

در حال حاضر ۲۲ هزار و ۶۰۲ معلول جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی،‌ بیماران اعصاب و روان مزمن تحت پوشش اداره کل بهزیستی قم قرار دارند.

۲ هزار و ۶۹۶ نفر از نظر بینایی، هشت هزار و ۳۳۰ جسمی و حرکتی، چهار هزار و ۱۴۴ نفر ذهنی، ‌۲ هزار و ۷۷۴ نفر اعصاب و روان، چهار هزار و ۱۹۴ نفر شنوایی و ۴۶۰ نفر نیز از نظر گفتار و صوت معلول هستند.

از این تعداد، ۱۴ هزار و ۳۸۴ نفر آقا و هشت هزار و ۲۱۸ نفر نیز خانم هستند.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfxydyxw6dxva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما