قم نيوز : نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: امیدواریم مسیر اعزام زائران ایرانی به حج آینده فراهم شود و همچون گذشته مراسم یادبود شهدای مکه و منا در شام عید قربان در صحرای منا برگزار شود.
امیدواریم مسیر اعزام زائران ایرانی به حج آینده فراهم شود
امیدواریم مسیر اعزام زائران ایرانی به حج آینده فراهم شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد، با تبیین اهمیت پژوهش و تحقیق تصریح کرد: پرداختن و توجه هرچه بیشتر به فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی به ویژه در حوزه روایات و احادیث ضروری است.

وی از دست اندرکاران تدوین مجموعه ۱۸ جلدی کتب فاجعه منا و نرم افزار آن و نقش ویژه حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در تهیه و تدوین آن تقدیر کرد و به بیان ویژگی‌های آن پرداخت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه احادیث بی شماری از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) به دلیل خودخواهی‌ها و تنگ‌نظری‌ها به دست ما نرسیده است، اظهار کرد: اگر همه آنچه که رسول اسلام (ص) فرمودند، برای دیگران نقل می‌شد، امروز علم و دانش، دامنه بسیار گسترده‌تری داشت.

وی تصریح کرد: برخی افراد به علت خودخواهی و تنگ‌نظری‌ها اجازه ندادند آنچه را که پیامبر(ص) فرمودند به دست آیندگان برسد و از آن بهره ببرند.

نواب با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، به تعداد احادیث نقل شده از زنان پیامبر و فاطمه اطهر در کتب معتبر و مهم اندیشمندان اسلامی اشاره کرد و از اینکه برخی افراد باب علم را بر روی آیندگان بستند، ابراز تاسف کرد.

وی با ذکر مطلبی از ابن مسعود، اهمیت حفظ سخنان رسول اکرم (ص) نزد فاطمه اطهر را یادآور شد و گفت: ایشان، آنچه را که در محضر پیغمبر اکرم آموخته بود را بسیار با ارزش می‌دانست و بر حفظ و انتقال درست آن تاکید داشت و در جایی فرمودند ارزش سخن پیامبر نزد من برابر با حسن و حسین است. 

نواب افزود: امیدواریم مسیر اعزام زائران ایرانی به حج آینده فراهم شود و همچون گذشته مراسم یادبود شهدای مکه و منا در شام عید قربان در صحرای منا برگزار شود.

در این مراسم با حضور آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده سابق رهبری در امور حج و زیارت، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت، میرزا علیزاده رئیس پژوهشکده حج و زیارت و شماری از شخصیت های علمی، دانشگاهی، محققان و پژوهشگران برجسته از مجموعه آثار "فاجعه منا" و نرم افزار آن، رونمایی شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchmznzq23nv-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما