جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : 101665

اجرای 200 هکتار نهال‌کاری با هزینه خیرین در قم

قم نيوز : مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: تشکل‌های مردمی استان در ادامه سلسله برنامه‌های پویش نهال‌کاری مردمی، با هزینه خیرین انجمن نذر طبیعت در 200 هکتار از مراتع حوزه آبخیز محمودآباد به کاشت نهال پرداختند.
اجرای 200 هکتار نهال‌کاری با هزینه خیرین در قم
اجرای 200 هکتار نهال‌کاری با هزینه خیرین در قم
به گزارش قم نیوز محمد شعاعی امروز اظهار کرد: روز گذشته پنج‌شنبه ۲۵ آذرماه در راستای احیا و غنی‌سازی رویش‌گاه‌ها و مراتع در کنار فعالان انجمن نذر طبیعت و برخی از گروه‌های مردم نهاد نهال‌کاری با نوع بادامچه کوهی را در منطقه چنارقاضی حوزه آبخیز محمودآباد دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه این عملیات نهال‌کاری در مساحتی بیش از ۲۰۰ هکتار انجام شده است، عنوان کرد: تهیه نهال و چاله‌برداری توسط خیرین انجمن نذر طبیعت و کاشت نهال با مشارکت بهره‌برداران و مردم انجام شده است و نظارت و نگهداری بر عهده اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: سیاست‌های دولت در سال‌های گذشته استفاده از اعتبارات دولتی بوده است اما بدون همراهی مردم پروژه‌ها به موفقیت نمی‌رسد به همین علت با همکاری مؤسسات کار خود را شروع کردیم تا ۵۲۰ هکتار با محوریت بذرکاری در هفته گذشته انجام شده است.

وی اضافه کرد: هدف اصلی و نهایی این طرح افزایش تاج پوشش جنگلی در منطقه است که از طریق عملیات غنی‌سازی جنگل با نهال‌کاری و احداث هلالی‌های آبگیر انجام می‌شود.

شعاعی ادامه داد: در این طرح از روان آب‌ها و بارش‌های فصلی برای مراقبت‌های بعدی استفاده می‌شود و در این راستا ۱۵۷ اصله نهال در هر هکتار غرس شده است و با استفاده از این هلالی‌ها آب مورد نیاز نهال‌ها با بارش‌های فصلی تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دامداران منطقه نیز در مرحله کاشت وارد مشارکت شده‌اند و منطقه بعد از کاشت به مدت دو سال غرق خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg3q9qnak9z34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما