قم نيوز : آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در واکنش به سخنان اخیر امام جمعه اهل سنت آزادشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
بیانیه آیت الله اراکی در واکنش به سخنان یکی از روحانیون اهل سنت
بیانیه آیت الله اراکی در واکنش به سخنان یکی از روحانیون اهل سنت
به گزارش قم نیوز این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به سخنان اخیر امام جمعه اهل سنت آزادشهر بیانیه‌ای صادر کرد که به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهای اخیر سخنانی از یکی از امامان جمعۀ اهل سنت کشورمان منتشر گردید که متضمن هتک حرمت ائمه اطهار از اهل بیت رسول خدا صلّی الله علیه و آله بود که موجب ناراحتی و خشم جامعه مسلمین شد.

بدون شک این‌گونه اظهارات افزون بر اینکه خلاف مسلّمات قرآن و سنت رسول الله(ص) است و از مصادیق ایذاء رسول خدا(ص) است، موجب فتنه‌انگیزی و آتش‌افروزی و تفرقه‌افکنی در میان جامعۀ مسلمین است که از کبائر بزرگ و موجب خشم الهی است.

متأسفانه گویندۀ این سخن، سخنان تفرقه انگیز دیگری نیز در گذشته اظهار داشته که این احتمال را بر می‌‏انگیزد که دستی از سازمان‌های اطلاعاتی دشمن در کار باشد تا جمع به‌هم پیوسته جامعه اسلامی را دچار تنش و تفرقه کند.

لازم است مسئولین امر تدابیری اتخاذ کنند که اینگونه اظهارات خلاف شرع و عقل و مصلحت جامعۀ اسلامی تکرار نگردد و کسانی جرأت نکنند با سوء استفاده از تریبون‌های مذهبی بر خلاف مبانی دین و مذهب به تفرقه‌ افکنی و آشوب آفرینی بپردازند.

اللّٰهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَآلِهِ، وَغَیْبَهَ وَلِیِّنا ، وَکَثْرَهَ عَدُوِّنا، وَقِلَّهَ عَدَدِنا، وَشِدَّهَ الْفِتَنِ بِنا، وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا، فَصَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ ، وَأَعِنَّا عَلىٰ ذٰلِکَ بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ، وَبِضُرٍّ تَکْشِفُهُ، وَنَصْرٍ تُعِزُّهُ، وَسُلْطانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ، وَرَحْمَهٍ مِنْکَ تُجَلِّلُناها، وَعافِیَهٍ مِنْکَ تُلْبِسُناها، بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

محسن اراکی
٢۴ آذرماه ١۴٠٠

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-znz-23nv-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما