شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : 101671
منبع : قم نیوز

حضور سه نماینده کاراته قم در مسابقات قهرمانی آسیا

قم نيوز : رئیس هیئت کاراته استان قم از حضور سه نماینده استان قم در مسابقات 2021 قهرمانی زنان و مردان آسیا به میزبانی کشور قزاقستان خبر داد.
حضور سه نماینده کاراته قم در مسابقات قهرمانی آسیا
حضور سه نماینده کاراته قم در مسابقات قهرمانی آسیا
به گزارش قم نیوز مهدی بیرانوند رئیس هیئت کاراته استان قم اظهار کرد: در کاروان اعزامی کشورمان به رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۱ کاراته آسیا سه نماینده از استان قم حضور دارند، در حالی که مسابقات در شهر آلماتی قزاقستان و در تمام رده‌های سنی اعم از نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان برگزار می‌شود.

بیرانوند با بیان اینکه شرکت کنندگان در این دوره از پیکارهای آسیایی برای کسب رتبه‌های برتر دو بخش کاتا و کومیته به رقابت می‌‌پردازند، اضافه کرد: شروع رقابت‌ها از امروز شنبه ۲۷ آذر ماه است و کاراته‌کاها تا اول دی در شهر آلماتی با یکدیگر پیکار می‌کنند، در حالی که کاروان ایران با بیش از ۱۰۰ کاراته‌کا، مربی و داور اعزام شده است.

رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: تیم نوجوانان پسر کاراته ایران در اوزان منهای ۵۲، ۵۷، ۶۳، ۷۰ و به اضافه ۷۰ کیلوگرم با حریفان رقابت می‌کند، تیم جوانان در اوزان منهای ۵۵، ۶۱، ۶۸، ۷۶ و به اضافه ۷۶ کیلوگرم اعزام شده و تیم رده امید در اوزان منهای ۵۵، ۶۰، ۶۷، ۷۵، ۸۴ و به اضافه ۸۴ روی تاتامی خواهد رفت.

وی ابراز کرد: همچنین در رده سنی بزرگسالان کاراته‌کاهای کشورمان برای کسب رتبه‌های برتر اوزان منهای ۵۵، ۶۰، ۶۷، ۷۵، ۸۴ و به اضافه ۸۴ کیلوگرم با حریفان خود مبارزه می‌کنند، در حالی که استان قم در دو بخش بانوان و آقایان دارای نماینده در مسابقات قهرمانی قاره کهن است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: علیرضا کتیرایی قهرمانان نامدار کاراته ایران و جهان در این رقابت‌ها سکان هدایت تیم ملی کاراته امید ایران را بر عهده دارد تا با تجارب ارزنده‌ای که در دوران قهرمانی و مربیگری خود کسب کرده بهترین عملکرد را در مسابقات قاره کهن به همراه کاراته‌کاهای جویای نام ایران رقم بزند، ضمن اینکه ابوالقاسم پایدار مربی جوان و مستعد کاراته قم در کادر تیم امید همراه با کتیرایی به عنوان مربی در این مسابقات حاضر است.

وی با بیان اینکه رقابت‌های قهرمانی آسیا در بخش بانوان نیز برگزار می‌شود، افزود: در بخش بانوان خانم محدثه اخویان از مربیان و داوران فعال و مستعد استان قم، نماینده داوران قمی در مسابقات قهرمانی آسیا به شمار می‌رود که به همراه تیم‌های ملی در این مسابقات حضور پیدا کرده است.

رئیس هیئت کاراته استان قم در پایان از کسب نخستین درجه تاریخ داوری کاراته بانوان استان قم در کلینیک داوری آسیا خبر داد و بیان کرد: کلینیک داوری کاراته آسیا در دو قسمت تئوری و عملی در شهر آلماتی کشور قزاقستان برگزار شد  و نماینده قم در این دوره خانم محدثه اخویان بود تا تعداد داوران آسیایی کاراته قم در دو بخش آقایان و بانوان به هشت داور افزایش یابد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcd5f0ffyt0z96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما