سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 101740

سوریه میزبان هنرمندان نگارگر قمی

قم نيوز : جمعی از نگارگران و خطاطان قمی با هماهنگی رایزن فرهنگی ایران در سوریه، آثار خود را در موزه‌های تجسمی شهر دمشق سوریه به نمایش گذاشتند.
سوریه میزبان هنرمندان نگارگر قمی
سوریه میزبان هنرمندان نگارگر قمی
به گزارش قم نیوز مصطفی مداح نظری مدیر گروه هنری نیهور استان قم اظهار کرد: این گروه به دعوت سید حمیدرضا عصمتی رایزن فرهنگی ایران در سوریه طی ۱۰ روز گذشته آثار خود را در معرض دید علاقمندان سوری قرار داده است.

وی بیان کرد: این آثار  در رشته‌های نگارگری، تذهیب، تشعییر، گل و مرغ و خطاطی ارائه شد‌ه است.

مدیر گروه هنری نیهور افزود: لیلی عظیمی فهیم، زهره خالقی، زهرا شاقلانی و عبدالله عبدالله زاده از هنرمندانی استان قم هستند که در این نمایشگاه آثار خود را به نمایش گذاشتند.

وی برگزاری ورکشاپ و کارگاه‌های آموزشی را از دیگر برنامه های این هنرمندان ذکر کرد تا علاقه مندان به هنر ایرانی در کشور سوریه بتوانند با سبک و چگونگی خلق آثار آشنا شوند. 

مداح نظری خاطرنشان کرد: این رویداد هنری و فرهنگی بار دیگر پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله از سر گرفته شده تا رابطه دو کشور در عرصه های فرهنگی و هنری نیز استحکام بیشتری پیدا کند. 

وی ادامه داد: بازید وزیر فرهنگ سوریه از این نمایشگاه  گویای علاقه مندی دو کشور در برقراری گفتمان های فرهنگی و هنری مشترک بیشتری است که زمینه برای حضور هنرمندان ایرانی در کشور دوست فراهم شده است.

مداح نظری در ادامه از برگزاری ورکشاپ دیگری در مراسم یلدا در دانشگاه دمشق خبر داد و گفت: این حضور هنرمندانه تا دوم دیماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcay6n6w49nw01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما