پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : 101772
منبع : قم نیوز

قم کانون نظام راهبردی فرهنگ عمومی کشور است

قم نيوز : دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: استان قم کانون نظام راهبردی ،هدایت و پشتیبانی شورا‌های فرهنگ عمومی کشور است.
قم کانون نظام راهبردی فرهنگ عمومی کشور است
قم کانون نظام راهبردی فرهنگ عمومی کشور است
به گزارش قم نیوز سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در دویست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم با بیان این که بخش اصلی ذخایر مجموعه نظام فرهنگی کشور در قم است، گفت: اگر رابطه مان با این بخش را کم کنیم، عواقب و آثارش را در کم بنیه شدن نظام تصمیم سازی فرهنگی کشور می‌بینیم.

او تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی قم فقط کانون حل مسائل و برنامه ریزی فرهنگی برای استان قم نیست بلکه کانون نظام راهبردی ،هدایت و پشتیبانی و تغذیه شورا‌های فرهنگ عمومی کشور است.

امامی گفت: ضمن کمک به تقویت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی قم و قدردانی از رئیس شورای فرهنگی عمومی قم، پشتیبانی‌های ویژه‌ای از برنامه ریزی‌های فرهنگی این استان خواهیم داشت.

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم هم در این جلسه پیگیری جدی‌تر و دقیق‌تر مصوبات شورای فرهنگ عمومی را از اولویت‌های خود دانست و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در جهت  تحقق برنامه‌های فرهنگی این شورا، قدم‌های موثر بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز از بی تفاوتی برخی مسئولان نسبت به مصوبات و مسائل مطرح شده در این شورا انتقاد کرد و گفت: برخی مسئولان نه تنها نسبت به مصوبات شورای فرهنگ عمومی بی اهمیت هستند بلکه حتی در جلسات این شورا حضور پیدا نمی‌کنند.

او افزود: اگر بخواهیم مصوبات شورای فرهنگ عمومی اجرایی و آثار آن در جامعه مشهود شود، باید برخی مصوبات را قانون کنیم و از پیگیری انجامشان غافل نشویم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfeydy0w6dxea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما