قم نيوز : معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این که ثبت اطلاعات ورود و خروج کالاهای اساسی در سامانه جامع تجارت الزامی است، گفت: بهره‌برداران بخش‌کشاورزی استان که در زمینه تامین کالاهای اساسی فعالیت‌ می‌کنند، باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نمایند.
اطلاعات کالاهای اساسی تولید شده بخش کشاورزی قم باید در سامانه تجارت ثبت شود
اطلاعات کالاهای اساسی تولید شده بخش کشاورزی قم باید در سامانه تجارت ثبت شود
به گزارش قم نیوز علی‌اصغر همت معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم اظهار داشت: با توجه به تاکید کارگروه تنظیم بازار استان در خصوص الزام ثبت ورود و خروج ۱۰۰ درصدی کالاهای اساسی گروه در سامانه جامع تجارت، این موضوع باید در دستور کار فعالان این بخش قرار گیرد.

همت افزود: بر این اساس تمامی واردکنندگان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مکلف هستند، ورودی و خروجی گروه‌های کالایی‌ را در سامانه جامع تجارت و جامع انبارها ثبت کنند، در غیر این صورت موارد به عنوان تخلف محسوب و با آن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر امنیت غذایی مردم،‌ گفت: سازمان جهاد کشاورزی قم با همکاری بهره‌برداران این بخش از تمام ظرفیت‌های دراختیار برای تامین مناسب محصولات غذایی مورد نیاز مردم استفاده می‌کند.

همت تاکید کرد: درکنار موضوع تامین امنیت غذایی، سطح سلامت محصولات نیز توسط کارشناسان ارزیابی می‌شود و سازمان جهاد کشاورزی قم تولید محصولات غذایی سالم را به عنوان یک راهبرد مهم در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: سطح تولید محصولات دامی در قم مناسب است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این میزان روند رو به رشدی را طی می‌کند تا علاوه بر تامین محصولات غذایی مورد نیاز استان، صادرات این محصولات نیز افزایش یابد.

گفتنی است از مجموع بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار قمی در حوزه کشاورزی، یک هزار و ۱۰۰ تن بانوان هستند،‌ همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک‌میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjyvev8uqeyoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما