شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 101810
منبع : قم نیوز

محافظت از گیاهان فضای سبز قم در برابر سرما

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای عملیات محافظت گیاهان در برابر سرما با سه روش خبر داد.
محافظت از گیاهان فضای سبز قم در برابر سرما
محافظت از گیاهان فضای سبز قم در برابر سرما
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اقدامات گیاه پزشکی محافظت از سرما و سرمازدگی گیاهان فضای سبز اظهار کرد: با توجه به تنوعی که در گیاهان فضای سبز وجود دارد، برخی گونه‌ها در برابر سرما حساسیت بیشتری دارند و لازم است قبل از رسیدن فصل سرما محافظت از آن‌ها و یا افزایش مقاومت آن‌ها صورت گیرد.

او افزود: برخی گونه‌ها چون ختمی، شاه‌پسند، اختر برای محافظت از سرما پایه‌های مادری‌شان به گلخانه منتقل‌شده و در آنجا محافظت‌شده و پس از رفع خطر سرمازدگی بازگردانده می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان این که برای برخی دیگر از گونه‌ها عملیات پوشش دهی انجام می‌شود تصریح کرد: نخل‌هایی که عمر چندانی نداشته و یا زینتی هستند نیز نسبت به سرما حساسند و این عملیات برای آن‌ها نیز صورت می‌گیرد.

به گفته وی، در عملیات پوشش دهی یا کل گیاه داخل کاور پلاستیکی قرار می‌گیرد و یا تنه آن‌ها به وسیله کاور استاندارد و مناسب پوشانده و محافظت می‌شوند.

جوادیان روش سوم محافظت گیاهان در برابر سرما را کود آبیاری دانست و گفت: این روش پرکاربردترین راهکار برای حفظ گیاهان در برابر سرما است که تا قبل از شروع فصل سرما دو تا سه نوبت با فاصله ۱۵ روز انجام‌شده است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcizzazut1auv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما