يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 101831
منبع : قم نیوز

صادرات قم به ۲۰۵ میلیون دلار رسید

قم نيوز : دریکوندی مدیرکل گمرکات قم گفت: میزان کالا‌های صادر شده از گمرکات استان قم طی ۹ ماه سپری شده از امسال به ۲۰۵ میلیون دلار رسید.
صادرات قم به ۲۰۵ میلیون دلار رسید
صادرات قم به ۲۰۵ میلیون دلار رسید
به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم، ضمن اشاره به فضای مثبت ایجاد شده در زمینه فعالیت‌های تجاری در استان طی امسال، بیان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰۶درصد رشد داشته است و تا پایان سال نیز این روند افزایشی ادامه خواهد یافت.

مدیرکل گمرکات قم با بیان این‌که حجم قابل توجهی از کالا‌های تولید شده در قم به کشور‌های منطقه و همچنین دیگر نقاط جهان صادر می‌شود، افزود: صادرات استان از ابتدای سال تا پایان آذرماه درقالب چهارهزار و ۹۱ اظهارنامه و وزن ۱۸۰هزار و ۶۰۸ تن از گمرکات قم به بازار‌های بین‌المللی صادر شده‌است.

او در ادامه با تاکید بر نقش گمرکات در رونق بخشی به فعالیت‌های اقتصادی استان، بیان کرد: در همین مدت درآمد کل گمرکات قم نیز به بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته‌است.

دریکوندی همچنین با اشاره به وضعیت واردات استان طی ۹ ماه سپری شده از امسال، افزود: در این مدت، ۲۰۵ میلیون دلار کالا در قالب ۲هزار و ۲۱۴ اظهار نامه و وزن ۴۱هزار و ۴۸۲ تن از کشور‌های مختلف جهان از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.

مدیرکل گمرکات قم در مورد اقدام‌های گمرکات قم برای مقابله با قاچاق نیز گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، تعداد ۷۶۷ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲۸۵ میلیارد و ۶۹۵ میلیون و ۲۰۰هزار تومان در گمرکات استان قم تشکیل شده‌است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۱۱درصد رشد دارد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcbf8b88rhbgwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما