قم نيوز : رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا (س) با اشاره به پذیرش جامعه الزهرا در مقاطع تحصیلی سطح دو، سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول، از توسعه شرایط معافیت از آزمون ورودی داوطلبان خبر داد.
پذیرش طلبه از مقطع تحصیلی سطح دو تا دوره عالی در جامعه الزهرا(س)
پذیرش طلبه از مقطع تحصیلی سطح دو تا دوره عالی در جامعه الزهرا(س)
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام اباذر عمرانی‌فر، رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) طی سخنانی با اشاره به آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی سال تحصیلی 1402-1401 اظهار داشت: ثبت نام آزمون ورودی جامعه الزهرا(س) در چهار مقطع تحصیلی سطح دو، باز پذیری، سطح سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول از 19 آذر آغاز و تا 19 دی ادامه دارد.

وی افزود: تحصیل در جامعه الزهرا(س) با توجه به اقتضائات بانوان به سه شیوه حضوری، غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود، همچنین در مقطع سطح دو سه برنامه نیمه وقت و تمام وقت ویژه طلاب ساکن استان قم و خوابگاهی ویژه طلاب شهرستانی در نظر گرفته شده است.

 توسعه شرایط معافیت از آزمون ورودی مقطع تحصیلی سطح سه 

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) به معافیت از آزمون ورودی برای برخی داوطلبان اشاره کرد و گفت: امسال شرایط معافیت از آزمون ورودی برای داوطلبان توسعه یافته و داوطلبان جهت مشاهده این شرایط می‌توانند به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در مقطع سطح دو حداقل مدرک برای ثبت نام در آزمون ورودی، دیپلم و یا پیش دانشگاهی است و شرایط معافیت برای داوطلبان در دفترچه راهنمای سطح دو درج شده است.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه در راستای جذب حداکثری و نخبه گزینی، شرایط معافیت برای داوطلبان توسعه پیدا کرده است، تصریح کرد: امسال فارغ‌التحصیلان سطح دو جامعه الزهرا(س) با معدل بالای 18 و فارغ‌التحصیلان مؤسسه امام خمینی، دانشگاه باقرالعلوم و دانشگاه امام صادق(ع) دارای رشته کارشناسی همسو با 71 رشته تحصیلی و فارغ‌التحصیلان سطح دو مرکز مدیریت حوزه خواهران قم و مشهد دارای معدل 19 به بالا می‌توانند از شرایط معافیت از آزمون برخوردار شوند.

عمرانی فر افزود: در مقطع سطح سه، 71 رشته دانشگاهی همسو با رشته‌های سطح سه جامعه الزهرا(س) وجود دارد که داوطلبان فارغ التحصیل و یا در حال تحصیل این رشته‌ها می‌توانند برای ثبت نام در آزمون ورودی مقطع تحصیلی سطح سه اقدام کنند.

 14 رشته و گرایش تحصیلی در مقطع تحصیلی سطح سه 

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) در ادامه به رشته‌ها و گرایش‌های مقطع تحصیلی سطح سه و چهار جامعه اشاره کرد و گفت: 14 رشته و گرایش تحصیلی مقطع سطح سه به صورت حضوری ارائه می‌شود؛ از این 14 رشته و گرایش، 6 رشته به صورت مجازی و 3 رشته به صورت غیرحضوری هم ارائه می‌شوند؛ همچنین امسال رشته «تاریخ و سیره اهل بیت علیهم‌السلام» به رشته‌های سطح سه اضافه شده است.

وی تصریح کرد: جامعه الزهرا(س) در رشته‌های تاریخ اسلام، تاریخ و سیره اهل بیت علیهم‌السلام، تبلیغ با گرایش حج، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با سه گرایش امامت، مهدویت و مذاهب اسلامی، مدرسی ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان طلبه می‌پذیرد.

 ارائه 6 رشته تحصیلی در مقطع تحصیلی سطح چهار 

وی به رشته‌های تحصیلی سطح چهار اشاره کرد و افزود: امسال رشته تحصیلی «تاریخ و سیره پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم» به رشته‌های سطح چهار اضافه شده و 6 رشته تحصیلی در مقطع تحصیلی سطح چهار وجود دارد.

عمرانی فر ادامه داد: رشته‌های تحصیلی مقطع تحصیلی سطح چهار شامل رشته تفسیر تطبیقی، علوم و معارف قرآن، فقه خانواده، تاریخ و سیره پیامبر اعظم(ص) کلام اسلامی و حکمت متعالی هستند.

وی تصریح کرد: دوره عالی فقه و اصول در بازده زمانی 10 ساله و دو دوره 5 ساله است که علاقه‌مندان می‌توانند به دفترچه راهنما مراجعه کنند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) در ادامه عنوان کرد: این اداره جهت تسهیل کار داوطلبان، سامانه پیامکی 50001251 را فعال کرده  که داوطلبان با ارسال عدد صفر به این سامانه می‌توانند لینک اطلاعیه‌ها و ثبت نام پذیرش را دریافت کنند.

 هفت رشته تحصیلی سطح سه ویژه طلاب بین الملل 

عمرانی‌فر با اشاره به اینکه در بخش بین الملل، 7 رشته تحصیلی ارائه شده است، گفت: در پذیرش زبان فارسی و سطح دو بخش بین الملل، هر نیم سال تحصیلی پذیرش داریم و داوطلبان می‌توانند به سامانه‌ای که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به نشانی http://j-alzahra.org/ar راه‌اندازی شده مراجعه کنند.

وی با اشاره به بحث نخبه‌گزینی استعدادهای برتر و نیازهای منطقه‌ای در سیاست‌های این مؤسسه علمی حوزوی، عنوان کرد: سال گذشته، ثبت‌نام داوطلبان در مقاطع تحصیلی دکترا (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و …) و فارغ‌التحصیلان نخبه دانشگاه‌ها نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان پذیرش از مناطق محروم 420 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشت، به طوری که 71 درصد داوطلبان مناطق محروم پذیرش شدند.

عمرانی‌فر خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه https://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciyzaz5t1auv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما