قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به کمبود آب در استان، به تولید سالانه ۴۰ میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قم اشاره و بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از این منبع آبی پایدار در صنعت تاکید کرد.
استفاده از پساب در صنعت برای مقابله با کم آبی در قم ضروری است
استفاده از پساب در صنعت برای مقابله با کم آبی در قم ضروری است
به گزارش قم نیوز علی جان صادق‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم، در جلسه شورای انسجام‌بخشی مدیران صنعت آب و برق قم که به ریاست احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو در سالن جلسات کوثر آبفای قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از اقدام‌ها، فعالیت‌ها و عملکرد این شرکت پرداخت و گفت: در حال حاضر صد درصد جمعیت شهری و حدود ۸۷ درصد جمعیت روستایی قم از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم، شاخص آب بدون درآمد را در قم ۱۸ درصد اعلام و بیان کرد: این میزان ۹ درصد پایین‌تر از شاخص کشوری است و همچنان تلاش داریم که با اقدامات فنی و مهندسی این عدد را کاهش دهیم.

جان صادق پور سرانه مصرف آب در شهر قم را ۱۶۹ لیتر در شبانه‌روز دانست وگفت: این میزان گرچه از آمار کشوری پایین‌تر است، اما میزان سرانه مصرف آب در قم بالاتر از استاندارد‌های کشوری و جهانی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم، با اشاره به اینکه درحال حاضر ۴۰ درصد شهر قم زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد، یادآور شد: چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر و یک تصفیه‌خانه در روستا‌های قم در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

جان صادق پور با بیان اینکه این شرکت در بسیاری از شاخه‌ها جزو شرکت‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود، گفت: سامانه تلفنی ۱۲۲ قم؛ از سامانه‌های پیشرفته و به‌روز کشور است که به صورت شبانه‌روزی و در تمام روز‌های هفته ۲۸ خدمت به مردم ارایه می‌دهد که این مهم به افزایش رضایتمندی مردم کمک شایانی کرده‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم، سامانه تله‌متری و تله کنترل تاسیسات آب و فاضلاب قم را نیز از جمله مراکز با کیفیت در کشور برشمرد و گفت: این سامانه‌ها به صورت برخط (آنلاین) شبکه‌ها و تاسیسات آب و فاضلاب قم را پایش و راهبری می‌کند که در مانور‌ها و حوادث غیرمترقبه بسیار کارگشاست.

جان صادق‌پور، وجود آزمایشگاه پیشرفته آب و فاضلاب را در قم مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: به منظور سلامت از بهداشت آب به صورت لحظه‌ای شاخص‌های استاندارد‌های ملی و جهانی بر روی شبکه و تاسیسات مورد سنجش قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم، وجود دو شبکه توزیع آب را نیز از شاخص‌های شهر قم دانست و گفت: شبکه مستقل «آب شیرین» در کنار شبکه «آب بهداشتی» کار آبرسانی در شهر را بر عهده دارد.

جان صادق پور با اشاره به رویکرد این شرکت در حمایت از تحقیقات، نوآوری و نظام پیشنهاد‌ها تاکید کرد: در همین راستا توانسته‌ایم به موفقیت‌های بسیاری در زمینه بومی‌سازی و تولید تجهیزات فاضلابی در کشور دست یابیم که از نقاط ضعف صنعت فاضلاب کشور به شمار می‌رفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم، مواد منعقدکننده تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و آشغالگیر‌های ریزدانه را از دیگر دستاورد‌های این شرکت در حوزه تحقیقات دانست و گفت: شرکت آب و فاضلاب قم در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته‌است با ۲ نیروگاه برقابی و پنج نیروگاه خورشیدی در این زمینه گام‌های خوبی بردارد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfvydyyw6dx1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما