سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 102006

آیا ورزش بدنسازی برای بانوان ممنوع شد؟

قم نيوز : رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام قم گفت: فعالیت ورزش بدنسازی بانوان متوقف نشده است و امکان تعطیل کردن آن‌ها وجود ندارد.
آیا ورزش بدنسازی برای بانوان ممنوع شد؟
آیا ورزش بدنسازی برای بانوان ممنوع شد؟
به گزارش قم نیوز سعید آمده رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام قم، گفت: فعالیت ورزش بدنسازی بانوان متوقف نشده است؛ زیرا بیش از ۱۳۰ باشگاه بدنسازی در حال فعالیت هستند و امکان تعطیل کردن آن‌ها وجود ندارد.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام قم گفت: مباحث مطرح شده مربوط به نامه‌ای اداری به فدراسیون بدنسازی مبنی بر عدم صدور مجوز بوده است تا برای تائید برخی موارد قانونی مدارک خود را ارائه کند.

آمده با تاکید بر اینکه این موضوع در روز‌های آینده حل می‌شود، گفت: دلایل مطرح شده واهی است؛ زیرا بانوان بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر هم مکمل مصرف می‌کنند.

او گفت: سلامت بانوان در مسابقات بدنسازی بیشتر از سایر رشته است؛ مثلا در مچ اندازی و فیتنس چلنج اگر کسی از دارو‌های نیروزا استفاده کند و یا به صورت مازاد از دارو‌های مکمل استفاده کند نمی‌تواند رقابت‌های مسابقه‌ای داشته باشد؛ زیرا کارایی‌اش افت می‌کند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام قم در رابطه با وضعیت رشته بدنسازی بانوان در استان قم گفت: حدود ۴۹۷ مربی در بخش فیتنس و بدنسازی بانوان داریم که بیش از ۴۰ درصد آن‌ها فعال هستند.

آمده گفت: موضوع لباس از دیگر موارد مطرح شده است؛ در حالی که لباس‌های فیتنس چلنج و پاور لیفتیگ از رشته‌هایی مانند وزنه برداری پوشیده‌تر است؛ اما برای تائیدیه این لباس باید روال اداری طی شود.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام قم گفت: به دلایلی مانند تلفیق بدنسازی با آمادگی جسمانی و سایر رشته‌ها آمار دقیقی از تعداد ورزشکاران وجود ندارد؛ اما استقبال از آن در جامعه بسیار زیاد است؛ زیرا در سلامت جسمی، کاهش چربی و... کارایی بیشتری دارد.

آمده با بیان اینکه در دو مسابقه کشوری که از طرف فدراسیون برگزار شد موفق به کسب مدال شدیم، گفت: منیره سادات برقعی در رشته فیتنس چلنج و فاطمه رنجبر در رشته پاور لیفتینگ موفق به کسب مدل نقره شدند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام قم گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در بخش بانوان برای کسب نتایج بهتر در مسابقات آینده صورت گرفته است.

آمده با اشاره به اینکه وقتی شبکه‌های معاند به موضوعی ورود می‌کنند، آن موضوع می‌تواند پاشنه آشیلی برای شرایط اجتماعی شود و باید در آن دقت کرد، گفت: بانوان به ویژه در استان قم داری محدودیت‌هایی هستند و اگر در باشگاه و ورزش نیز محدودیتی ایجاد شود در حق بخش بزرگ و فعال جامعه ظلم می‌شود.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام قم گفت: کسانی که در مسابقات شرکت می‌کنند باید تحت قاعده و ساختار باشند که قطعا این ساختار ایجاد می‌شود و موارد قانونی خواسته شده به وزارت ورزش و جوانان و معاونت بانوان ارائه و مشکلات حل می‌شود و بانوان بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgzx9q3ak9zz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما