چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 102024

یادواره فرماندهان و ٣٠٠ شهید بخش مرکزی قم برگزار شد

قم نيوز : یادواره فرماندهان، سرداران و ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) شهر قنوات برگزار شد.
یادواره فرماندهان و ٣٠٠ شهید بخش مرکزی قم برگزار شد
یادواره فرماندهان و ٣٠٠ شهید بخش مرکزی قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز مراسم یادواره فرماندهان، سرداران و ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم با حضور آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در قم، مرتضی حیدری فرماندار قم، خانواده‌های شهدا و مردم این بخش و همچنین میهمان ویژه این مراسم که از شهدای گمنام تازه تفحص شده ۸ سال دفاع مقدس بود، شب گذشته در حسینیه فاطمه الزهرا (س) شهر قنوات برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام‌والمسلمین رضا کرمی‌پور امام جمعه بخش مرکزی قم با اشاره به سخن رهبر انقلاب درباره زنده نگهداشتن یاد شهدا، خاطر نشان کرد: خون شهدای انقلاب اسلامی به هدر نرفته است و آنها بودند که به قیمت خون خود آبروی اسلام، قرآن و استقلال مملکت را حفظ کردند و حرکتی که آنها در این انقلاب از خود نشان دادند در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است.

همچنین در این یادواره سردار تقی رضایار از فرماندهان دفاع مقدس، با اشاره به سخن امیرمؤمنان علی (ع) عنوان کرد:  قرآن نوری است که چلچراغ‌هایش خاموش نمی‌شوندو چراغی است که شعله‌اش، فروکش نمی‌کند. دریایی است که به ژرفایش نمی‌توان رسید و شاهراهی است که پیمودنش آدمی را به گمراهی نمی‌کشاند.

رضایار مسیر شهدا را مسیر راه قرآن دانست و افزود: قرآن، معدن ایمان و کانون آن است. قرآن چشمه‌های دانش و دریا‌های آن، بوستان‌های عدل و آبگیر‌های آن، پایه‌های اسلام و بنیان آن و درّه‌های حق و دشت‌های آن است.

وی در مورد جایگاه خانواده شهدا در جامعه ابراز داشت: عنوان خانواده شهید در اجتماع یک عنوان افتخارانگیز است. امروز شما خانواده‌های شهدا با دل سرشار از ایمان و خوشنودی از شهادت فرزندانتان، ثابت کرده‌اید که درجامعه ما شهادت، خسارت نیست.

مداحی  به‌مناسبت سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) و حضور پیکر شهید تازه تفحص شده «محمد حسینی» از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای بخش مرکزی قم بود.

در این یادواره از والدین شهید رضا هاشمی، مادر شهید علی علیزاده ، همسر و فرزند شهید محمد بنی‌کریمی و فرزند شهید فیروز کریمی تقدیر گردید.



انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgxx9qtak9zz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما