قم نيوز : دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد با پیام تصویری آیت الله ناصر مکارم شیرازی آغاز شد.
آغاز دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین با پیام آیت الله مکارم شیرازی
آغاز دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین با پیام آیت الله مکارم شیرازی
به گزارش قم نیوز دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد صبح امروز با حضور جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مجتمع علامه طباطبایی (ره) قم و با پیام تصویری آیت الله ناصر مکارم شیرازی آغاز به‌کار کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در پیام خود با تقدیر از تشکیل چنین ابتکاری، بر لزوم اهتمام همگان به این قبیل برنامه‌ها که ثمرات فراوانی را به دنبال دارد، تاکید کرد.

وی به نقش مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب از مساجد برخاست و مساجد بودند که مبدا انقلاب شدند. مردم در مساجد تعلیمات را فرا می‌گرفتند و سپس در اختیار دیگران قرار می‌دادند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مساجد باید زنده نگه داشته شود و رکن بودن خود را حفظ کند، اضافه کرد: در مساجد معارف اسلام برای همگان خصوصا جوانان و کودکان گفته شود، مساجد باید مراکزی برای نشر معارف اسلام باشد و این سرمایه اصلی را نباید از دست بدهیم.

این مرجع تقلید شیعه بر لزوم حراست و پاسداری از این سرمایه ارزشمند، به نقش علمای اسلام در حمایت از محرومان اشاره و تاکید کرد: اخیراً در کنار مساجد صندوق‌های قرض‌الحسنه و درمانگاه احداث می‌کنند، این کار بسیار عاقلانه‌ای است که باعث ایجاد جاذبه مردمی و گرایش بیش از پیش نسل جوان به مساجد می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری «کنگره نقش شیعه در پیدایش و پیشرفت علوم اسلامی» در چند سال قبل، تصریح کرد: بحمدالله این کنگره ثمرات بسیار خوبی به همراه داشت، پنجاه جلد کتاب محصول کنگره در دسترس قرار گرفت، که عصاره آن در هفده جلد به چاپ رسید و در اختیار کتابخانه‌های مساجد و دیگر کتابخانه‌ها قرار گرفت؛ متعصبین تلاش می‌کردند تا اینها را مخفی کنند.

این مرجع تقلید بیان داشت: امیدوارم روی این مساله هم کار کنید و بویژه عزیزان دانشجو باید از این نقش به خوبی آگاه شوند و شما عزیزان در اجلاسیه می‌توانید روی این مساله هم تمرکز و توجه داشته باشید.

وی در پایان گفت: بنده گرچه نتوانستم در جلسه حضور پیدا کنم اما معتقدم این اجلاسیه نقش مؤثری در انقلاب و پیشرفت اسلام و تشیع دارد، از صمیم دل برای موفقیت همه شما عزیزان دعا می‌کنم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfy0dymw6dxya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما