شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : 102461
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی تاکید کرد؛

زمان آمادگی بیمارستان ها برای مقابله با پیک ششم است

قم نيوز : رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: زمان خوبی برای برنامه ریزی و آمادگی زیرساخت، افزایش ظرفیت تخت‌ها و مدیریت منابع جهت مقابله با پیک ششم است.
زمان آمادگی بیمارستان ها برای مقابله با پیک ششم است
زمان آمادگی بیمارستان ها برای مقابله با پیک ششم است
به گزارش قم نیوز رضا گل پیرا افزود: در هفته آخر دی ماه و اول بهمن ماه سیر بیماران سرپایی مشکوک، محتمل و قطعی سیر صعودی داشته اما هنوز تغییر چشمگیری در تعداد موارد بستری‌ها رخ نداده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیر صعودی تعداد موارد مبتلا به سویه اومیکرون در جهان، لازم است دانشگاه‌ها نظارت دقیق‌تری نسبت به پذیرش بیماران سرپایی، مدیریت تخت‌های بستری و ثبت داده‌ها در بیمارستان‌های تابعه انجام دهند.

گل پیرا افزود: بر اساس نظر همکاران علمی و بر اساس مدل‌های دنیا، غالباً این سویه نباید میزان بستری‌ها را تحت تأثیر قرار دهد، اما چون واکسیناسیون در تعدادی از جمعیت کشور کامل نبوده و یا رعایت شیوه نامه‌ها و استفاده از ماسک کاهش یافته است، احتمال ایجاد پیک وجود دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی تاکید کرد: هنوز در بسیاری از استان‌ها رشد میزان موارد بستری منفی است، لذا زمان خوبی برای برنامه ریزی و آمادگی زیرساخت، افزایش ظرفیت تخت‌ها و مدیریت منابع جهت مقابله با پیک ششم است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb05b88rhbgap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما