دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 102489
منبع : قم نیوز

۷.۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

قم نيوز : فرمانده انتظامی قم از توقیف یک دستگاه کامیونت و کشف هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در استان خبر داد.
۷.۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد
۷.۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد
به گزارش قم نیوز سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی قم گفت: ماموران یگان تکاوری این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، یک دستگاه کامیونت حامل انواع انواع کالای قاچاق را در محور قم-گرمسار متوقف کردند.

سردار میرفیضی گفت: در بازرسی از داخل کامیون موصوف پنج دستگاه ربات نظافتچی، ۴۷۰ جفت کفش، پنج هزار و ۱۶۷ ثوب پوشاک، ۶۰ عدد کلاه کاسکت مسابقه‌ای، ۲ هزار و ۵۲ بسته ۲۴ تایی مداد رنگی، ۳۰۰ عدد اسباب بازی و ۴۰ عدد عینک شنای قاچاق و فاقد هرگونه مجوز کشف و توقیف شد.

فرمانده ناجای قم گفت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش کالای مکشوفه بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او با اشاره به دستگیری ۲ متهم تصریح کرد: اموال کشف شده و خودرو توقیفی به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع ذیصلاح تحویل داده شد.

سردار میرفیضی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالا‌های غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ اطلاع داده تا پلیس در اسرع وقت رسیدگی و قاطعانه و قانونی برخورد کند.

فرمانده انتظامی استان قم همچنین کشف حدود سه تُن کابل و سیم برق مسروقه را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سیم، کابل و ترانس‌های شرکت برق در سطح شهر و در نتیجه ایجاد خسارت و تحمیل هزینه‌های سنگین به شرکت توزیع نیروی برق استان و قطعی جریان برق در برخی نقاط و نارضایتی شهروندان، موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

سردار میرفیضی گفت: کارآگاهان با اقدام‌های گسترده اطلاعاتی و میدانی، پی‌بردند که یکی از کارخانه‌های تولید سیم و کابل با سارقان و مالخران در ارتباط است و کابل‌های مسروقه را خریداری می‌کند که با هماهنگی قضایی و حراست شرکت برق استان در قالب اجرای طرح سراسری مبارزه با سارقان سیم و کابل در یک عملیات منسجم، کارخانه موصوف مورد بازرسی قرار گرفت و ضمن دستگیری یک تَن به عنوان مالخر، اموال مسروقه شامل ۲ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم انواع سیم و کابل شبکه هوایی، ترانس برق، شینه‌های مسی، دریچه پُست مخابراتی و سیم تلفن متعلق به شرکت برق استان، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: کارشناسان فنی شرکت برق استان، ارزش کالا‌های مکشوفه را حدود پنج میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcbw5b89rhbgap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما