سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : 102515

خانه‌های هلال در مدارس حوزه علمیه راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم از راه‌اندازی خانه‌های هلال در مدارس حوزه‌های علمیه خبر داد.
خانه‌های هلال در مدارس حوزه علمیه راه‌اندازی می‌شود
خانه‌های هلال در مدارس حوزه علمیه راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز محمدرضا بهرامی در نشستی با معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه طی سخنانی اظهار داشت: با راه‌اندازی خانه‌های هلال در مدارس حوزه‌های علمیه و روستاهای هدف طرح هجرت، تجهیزات لازم برای امدادرسانی در حوادث و بحران‌ها در اختیار قرار می‌گیرد.

وی، هدف از راه‌اندازی خانه‌های هلال، ارتقای پاسخگویی و واکنش در برابر حوادث و بحران‌ها، آماده‌سازی برای واکنش اضطراری در برابر بحران‌ها و آگاه‌سازی و توانمندسازی نیروهای امدادی است.

 بهرامی ادامه داد: طلبه‌ها می‌توانند با فراگیری آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه در سطوح مختلف مقدماتی، تخصصی و مربی‌گری به عنوان مربی در خانه‌های هلال فعالیت کنند و در مواقع حوادث و بحران خدمات امدادی ارائه دهند و با پاسخ‌گویی سریع میزان آسیب‌ها و خسارت‌های ناشی از حوادث مترقبه و غیرمترقبه را کاهش دهند.
این مسئول اضافه کرد: این امکان برای طلبه‌ها فراهم است، تا از سالن ورزشی، زمین چمن و دوره‌های آموزشی مختلف علمی، فرهنگی، فنی و حرفه‌ای مرکز امور جوانان و همچنین از خدمات مرکز توانبخشی هلال احمر و حمایت‌های معیشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

در این دیدار معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه آمادگی خود را برای راه‌اندازی خانه‌های هلال در مدارس حوزه علمیه و روستاهای اطراف قم که روحانیان طرح هجرت در آنجا مستقر هستند اعلام و بر همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف آموزشی و حمایتی تاکید کرد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcb85b8srhbgsp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما