سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 102522
منبع : قم نیوز

شهر قم سیاه پوش عزای شیخ‌المراجع می‌شود

قم نيوز : به‌دنبال ارتحال جانسوز مرجع عالی‌قدر جهان تشیع حضرت آیت الله صافی گلپایگانی (ره) ، جلسه ویژه کمیته تبلیغات شهری شهرداری قم تشکیل و تمهیدات لازم به‌منظور تغییر چهره شهر به این مناسبت اندیشیده شد.
شهر قم سیاه پوش عزای شیخ‌المراجع می‌شود
شهر قم سیاه پوش عزای شیخ‌المراجع می‌شود
به گزارش قم نیوز به دنبال ضایعه دردناک ارتحال فقیه والامقام آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی با تأکید شهردار قم جلسه ویژه کمیته تبلیغات شهری شهرداری قم با حضور اعضا و نمایندگان معاونت خدمات شهری، سازمان زیباسازی، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل تشکیل و برنامه‌ریزی لازم به‌منظور سیاه‌پوشانی شهر انجام شد.

در این جلسه با توجه به هم‌زمانی ارتحال آن مجتهد انقلابی با آغاز دهه فجر مقرر شد تا فضاسازی شهری با تلفیق گرامیداشت ایام چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سیاه‌پوشانی شهر و طراحی نمادهای شهری برای هر دو مناسبت انجام گیرد.

فضاسازی محیطی و تبلیغات شهری ویژه تسلیت ارتحال، خاموشی اِلِمان‌های نوری، محدودیت در سازه‌های تبلیغاتی، عدم نصب پرچم‌ها و ریسه‌های الوان و برافراشتن پرچم‌های سیاه‌رنگ در کنار پرچم‌های اهتزاز ایران و عدم پخش سرودهای انقلابی از برج‌های صوتی اطلاع‌رسانی سطح شهر ازجمله مصوبات این جلسه بود.

حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی سال ۱۲۹۷ در گلپایگان دیده به جهان گشود، این مرجع تقلید شیعیان از شاگردان برجسته آیت‌الله العظمی بروجردی و عضو شورای استفتای وی بود و کتاب منتخب الاثر درباره امام دوازدهم شیعیان را به توصیه استاد خود نوشت.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن، از مناصب سیاسی صافی گلپایگانی بوده است. از این مرجع جهان تشیع آثار فراوانی منتشرشده است که به بیش از ۱۰۰ عنوان در زبان‌های فارسی و عربی می‌رسد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcj88ev8uqeyiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما