جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : 102571

بیانیه گام دوم انقلاب شاخص ولایت‌مداری است

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر از چهارچوب بیانیه گام دوم انقلاب بیرون بودیم یعنی نسبتی با آن تعریف نکرده‌ایم و این موضوع شاخص واقعی ولایت‌مداری و عدم ولایت‌مداری است.
بیانیه گام دوم انقلاب شاخص ولایت‌مداری است
بیانیه گام دوم انقلاب شاخص ولایت‌مداری است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع امشب در مراسم گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، گفت: سه سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب گذشته است و هنوز خیلی از سینه چاکان انقلاب آن را مطالعه نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه چهل سال اول انقلاب سند محکمی برای دفاع از نظامی انقلابی است، افزود: در فصل اول بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری چهل سال گذشته را بسیار دقیق تحلیل می‌کنند که علی‌رغم تمام کارشکنی‌ها، همه مشکلات و حتی همه خطاهای داخلی، فرایند حرکت نظام و انقلاب در چهل سال اول انقلاب همیشه رو به جلو بود.

دبیر نهضت نهج البلاغه خوانی تصریح کرد: مسئولین محترم کشور، اعضا و جناح‌ها، انقلابی و غیرانقلابی، نهادها و سازمان‌ها باید پاسخگو باشند که با این مطالبه شفاف و روشن رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم چه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر بنا باشد ما با همان تفکر، با همان روش‌ها، همان الگوهای چهل سال قبل، همان رفتارها را تکرار کنیم، از این بیانیه خارج هستیم، اظهار کرد: اگر از چهارچوب بیانیه گام دوم انقلاب بیرون بودیم یعنی نسبتی با آن تعریف نکرده‌ایم و این موضوع شاخص واقعی ولایت‌مداری و عدم ولایت‌مداری است.

مهدوی ارفع ابراز کرد: ما راهی جز این بیانیه برای ساخت یک کشور فوق العاده، یک جامعه نمونه و ان‌شاءالله زمینه‌سازی برای یک تمدن بزرگ نداریم. پس باید همه بخش‌های بیانیه گام دوم را جدی گرفت.

وی انقلاب اسلامی را یک جریان زنده توفنده که از ایران شروع شده، دانست و گفت: جمهوری اسلامی اگر خودش را انقلابی حفظ نکند، انقلاب از جمهوری اسلامی عبور کرده است. اگر ارزش‌ها، اصول و خطوط انقلاب اسلامی را نگه داریم، می‌توانیم خود را انقلابی بنامیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری علت عدم انحراف انقلاب را پافشاری به اصول و شعارهای انقلاب اسلامی دانسته است، افزود: چون ما اصول را محکم حفظ کرده ایم، انقلاب پابرجاست. یکی از مهمترین اصول انقلاب این است که جامعه به سمتی حرکت بکند که ولی خدا هرآنچه را که خیر تشخیص می‌دهد، بدون هیچ ملاحظه‌ای هم بتواند ابراز کند و هم پیاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب امام راحل بعداز دو سال و نیم گوشزد کردن در پشت صحنه، قائم مقام خود را عزل کردند و مردم تماما همراهی کردند و آن شخص را فراموش کردند اما امروز سوال است که اگر رهبر انقلاب تشخیص دادند، می‌توانند در چنین سطحی چنین اقدامی انجام دهند یا نه؟

انقلابی‌های واقعی باید جامعه‌ای را بپردازند که این جامعه به سطحی از فهم و درک برسد که هرآنچه امامش تشخیص می‌دهد، خیر جامعه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd5x0ffyt0zk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما