شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : 102587
منبع : قم نیوز

عوامل تحقق انقلاب مردمی ایران نباید به فراموشی سپرده شود

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم از انقلاب اسلامی به عنوان شجره طیبه یاد کرد و گفت:عوامل تحقق انقلاب مردمی ایران نباید به فراموشی سپرده شود.
عوامل تحقق انقلاب مردمی ایران نباید به فراموشی سپرده شود
عوامل تحقق انقلاب مردمی ایران نباید به فراموشی سپرده شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین علی محبی اشنی عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک دهه مبارک فجر در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح عوامل مهم و تاثیر گذار پیروزی انقلاب اسلامی در زمان رژیم پهلوی پرداخت.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اولین عامل پیروزی انقلاب را ایمان و اسلام ناب محمدی (ص) نام برد و با استناد به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در صحیفه نور گفت: امام خمینی (ره) می فرمایند: «ایمان و اسلام موجب حرکت مردم شد و ما از الله اکبر شروع کردیم و به پیروزی رسیدیم و باید مراقب باشیم تا این عامل بزرگ به بهانه‌های مختلف از جوانان گرفته نشود.»

او گفت: دومین عامل تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی؛ رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (قدس سره) بود که باعث پیروزی انقلاب شد و پس از آن نیز رهبری مدبرانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و این امامین حافظ و نگهدارنده انقلاب اسلامی ایران بوده و هستند و ما نیز وظیفه داریم پیرو راه آن‌ها باشیم و از فرمایشات آن‌ها اطاعت کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مردم به عنوان عامل سوم پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: نقش مردم در این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در کنار مشروعیت؛ مقبولیت نیز صورت گرفت و مردم خواستار تغییر حکومت از نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی شدند و با شرکت در همه پرسی؛ بیش از ۹۸ درصد به نظام جمهوری اسلامی رای دادند.

محبی اشنی با بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود به تشویق روحانیت و اساتید جهت شرکت در راهپیمایی‌ها ضد رژیم شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: در زمان قدیم اساتید حوزه؛ طلاب را تشویق به فعالیت‌های سیاسی و ضد رژیم پهلوی میکردند و مردم از قبل انقلاب تا هشت سال دفاع مقدس و زمان حاضر پشتیبان انقلاب و اسلام بوده و هستند.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همین مردم فرزندان خود را در دفاع از حریم ولایت از قبل انقلاب تا دفاع از حرم آل الله؛ تقدیم اسلام و انقلاب کردند و مسئولین نیز باید قدردان این نعمت الهی باشند.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان وظیفه مسئولین را درقبال مردم بسیار مهم دانست و بابیان فرمایشی از امام راحل که فرموده بودند ««مردم، ولی نعمت ما هستند»،گفت: مسئولین می‌بایست قدر مردم را بدانند و شبانه روزی برای آنان خدمت کنند و در جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم گام‌های بلند و اساسی بردارند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcaaun6049nwm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما