پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 102692
منبع : قم نیوز

برپایی 13 جشن مذهبی به مناسبت نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: در ایام نیمه شعبان ۱۳ شب جشن در مسجد برگزار می‌شود که هر شب یک استان میزبانی این جشن را از دعوت مداح و سخنران گرفته تا پذیرایی و اجرای مراسم بر عهده دارد که اصفهان، البرز، مرکزی و زنجان از جمله این استان‌هاست.
برپایی 13 جشن مذهبی به مناسبت نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران
برپایی 13 جشن مذهبی به مناسبت نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام یاسین حسین آبادی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه در مسجد مقدس جمکران برنامه هایی در رابطه با برگزاری جشن های نیمه شعبان تدارک دیده شده است، گفت: اتفاق اول کمپین نیمه شعبان، دوم تدارک دهه مهدویت و سوم رویداد نیمه شعبان است.

وی با بیان اینکه کمپین نیمه شعبان با عنوان «هواداریم» در ابعاد مختلف فردی خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار می شود، افزود: شعار محوری این کمپین «به عشق مهدی هواداریم» است که این هواداری در ابعاد فردی و اجتماعی و ارزش های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جریان دارد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: در قالب این کمپین در روز نیمه شعبان که یک پیاده روی عظیم مردمی صورت می گیرد در پایان این راهپیمایی نیز در مسجد مقدس جمکران یک گلریزان عمومی در حمایت از خانواده اتفاق می افتد و مردم عهد و پیمان می بندند که یک یا چند گره از کار نیازمندان باز کنند.

وی با اشاره به برنامه های دهه مهدویت در مسجد مقدس جمکران، گفت: در ایام نیمه شعبان ما ۱۳ شب در مسجد مقدس جمکران جشن داریم که هر شب یک استان میزبانی این جشن را از دعوت مداح و سخنران گرفته تا پذیرایی و اجرای مراسم به عهده دارد که اصفهان، البرز، مرکزی و زنجان از جمله این استان‌هاست.

حسین آبادی با بیان اینکه چهار کشور پاکستان، افغانستان، عراق و آذربایجان نیز در مسجد مقدس جمکران جشن برگزار خواهند کرد، افزود: مسابقات و جشنواره های مختلف از جمله جشنواره عهد منتظران، مسابقه کتاب خوانی، جشنواره قاب فیروزه ای، جشنواره فیلم کوتاه منجی، همایش بانوان، همایش خادمان منتظر، پویش نماز و دعای استغاثه به حضرت حجت در نماز جمعه های سراسر کشور برخی از برنامه های تدارک دیده شده در ایام نیمه شعبان است.

وی با اشاره به برنامه های شب و روز نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران، گفت: این رویداد از ساعت ۱۶ روز قبل از میلاد شروع می شود و تا ساعت ۱۲ شام میلاد ادامه دارد که برنامه هایی با هدف ایجاد شور، شعور و حماسه برای ظهور حضرت مهدی(عج) برگزار می شود.

همچنین حجت‌الاسلام وطن‌خواه به نمایندگی از مجموعه‌های مردمی برگزار کننده جشن های نیمه شعبان، گفت: اگر هدف‌گذاری کنیم که در ۵ سال آینده ۱۰ میلیون زائر در روز نیمه شعبان در قم داشته باشیم و یک رویداد بزرگ فرهنگی در قم برگزار کنیم باید گام هایی را برای خود تعریف کنیم.

وی افزود: اول باید اقدام گفتمانی طراحی کنیم تا مردم شریف قم حس میزبانی بگیرند و احساس کنند که میزبان هستند و این میزبانی باید محله محور باشد و هر محله یک موکب داشته باشد؛ دوم باید زائرانی که به قم می آیند استفاده‌های معنوی ببرند و بهره فکری از این مراسم داشته باشند.

نماینده نیروهای مردمی جشن های نیمه شعبان افزود: ما باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را به مردم نشان دهیم تا مردم پیشرفت های جمهوری اسلامی را با تمام وجود احساس کنند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchwinzi23nv-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما