پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : 102693

تولید محصولات گلخانه در قم افزایش می‌یابد

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در راستای تحقق برنامه‌های مرتبط با تغییر الگوی کشت، افزایش سطح تولید محصولات گلخانه در استان قم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار است.
تولید محصولات گلخانه در قم افزایش می‌یابد
تولید محصولات گلخانه در قم افزایش می‌یابد
به گزارش قم نیوز محمد رضا حاجی رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی قم تامین امنیت غذایی همشهریان است و در همین راستا با افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی استان در بخش‌های زراعی، باغی و همچنین گلخانه‌ای، تلاش داریم اقلام مورد نیاز مردم را تولید، تامین و به بازار مصرف عرضه کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: محدودیت‌های دسترسی به منابع آبی و همچنین ویژگی‌های خاص محیطی از جمله تغییرات دمایی، موجب شده تا فعالیت‌های کشاورزی در قم با سختی مواجه باشد و در این شرایط افزایش گلخانه‌ها راهکاری مناسب برای گسترش سطح تولید محصولات کشاورزی استان است.

حاجی رضا با بیان این‌که پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان ایجاد گلخانه درقم به منظور کمک به تامین مالی طرح مورد نظر ایشان در جریان است، گفت: در همین رابطه تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد گلخانه‌های جدید در مناطق مختلف استان را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ایجاد و بهره‌برداری از گلخانه‌های جدید همواره یکی از مهمترین طرح‌های بخش کشاورزی استان در مناسبت‌های مختلف است و در همین رابطه در دهه فجر امسال نیز شاهد آغاز به کار واحد‌های گلخانه‌ای مجهز در استان بودیم.

گفتنی است ۴۱ طرح کشاورزی به مناسبت دهه‌مبارک فجر با اعتبار ۹۲۵ میلیارد ریال در استان قم به‌بهره‌برداری رسید، این طرح‌ها در زمینه آب و خاک، تولیدات دامی، شیلات و امور آبزیان، صنایع تبدیلی و غذایی و تولیدات گیاهی است که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۲۶۰ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد شد.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdci3razpt1auq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما