سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : 102794

ولادت حضرت علی(ع) در کعبه برای از بین بردن بت‌ها بود

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم در پاسخ به این سؤال که چرا امیرالمؤمنین(ع) باید در کعبه متولد شوند؟ گفت: شاید مهم‌ترین دلیل آن این باشد که کعبه‌ای که خداوند به حضرت ابراهیم دستور داده بود تا آن را بنا کنند و محل پاکی برای نمازگزاران، طواف کنندگان و معتکفان باشد تبدیل به محلی برای بت‌ها شده بود و باید به دست امیرالمؤمنین(ع) از لوث وجود بت‌ها پاک می‌شد و به همین خاطر خدا ولادت ایشان را در کعبه قرار داد.
ولادت حضرت علی(ع) در کعبه برای از بین بردن بت‌ها بود/ نور امیرالمؤمنین(ع) خاموش شدنی نیست
ولادت حضرت علی(ع) در کعبه برای از بین بردن بت‌ها بود/ نور امیرالمؤمنین(ع) خاموش شدنی نیست
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد نظری منفرد در برنامه زنده تلویزیونی شبکه قرآن که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با بیان اینکه فضایل امیرالمؤمنین(ع) بی نهایت است اظهار کرد: دوستان امیرالمومنین(ع) از ترس و دشمنان از عناد فضایل امیرالمؤمنین(ع) را پنهان کردند ولی در عین حال عظمت و بزرگی این بزرگوار سراسر جهان را فراگرفته است.

وی با بیان اینکه وقتی خداوند می خواهد کسی را بزرگ کند هیچ مانعی نخواهد بود، گفت: امیرالمؤمنین(ع) نور خدا است و این نور را هیچ کسی نمی تواند خاموش کند همانطور که پیامبر(ص) را بسیاری می خواستند از بین ببرند ولی خدا اراده کرده بود که زنده بمانند و دین خدا را ترویج کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به عجیب بودن ولادت امیرالمؤمنین(ع) در کعبه که با شکافته شدن دیوار کعبه اتفاق افتاد، افزود: ولادت ایشان در درون کعبه از مسلمات تاریخ است و حتی کتب معتبر اهل سنت نیز ولادت امیرالمؤمنین(ع) در کعبه را از اخبار متواتر دانسته اند.

وی تصریح کرد: بهترین نقطه روی زمین مکه است، بهترین نقطه مکه حرم است و بهترین نقطه حرم مسجد الحرام است و بهترین نقطه مسجد الحرام کعبه است که امیرالمؤمنین(ع) در این نقطه متولد شدند و نه قبل و نه بعد از ایشان کسی این توفیق را نداشته است.

نظری منفرد تأکید کرد: حضرت مریم یکی از زنان برجسته عالم است که خداوند او را انتخاب کرد و پاک قرار داد و غذای او از مائده‌های آسمانی بود ولی وقتی وقت وضع حمل ایشان رسید به حضرت گفته شد که از مسجد بیرون بروید و کنار درخت خرما حضرت عیسی متولد شدند ولی فاطمه بنت اسد برای وضع حمل امیرالمؤمنین(ع) به مسجد دعوت و دیوار کعبه شکافته می‌شود.

وی با بیان اینکه چرا امیرالمؤمنین باید در کعبه متولد شوند؟، گفت: عظمت امیرالمؤمنین در کلام ایشان به ویژه در نهج البلاغه مشخص است ولی شاید مهمترین دلیل آن این باشد که کعبه ای که خداوند به حضرت ابراهیم دستور داده بود تا آن را بنا کنند و محل پاکی برای نمازگزاران، طواف کنندگان و معتکفان باشد تبدیل به محلی برای بت ها شده بود و باید به دست امیرالمؤمنین(ع) از لوث وجود بتها پاک می شد و به همین خاطر خدا ولادت ایشان را در کعبه قرار داد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) ده سال قبل از بعثت متولد شدند ، افزود: ابن ابی الحدید از پیامبر راجع به امشب که شب ولادت امیرالمؤمنین است مطلب جالبی را نقل می کند پیامبر(ص) در شب ولادت امیرالمؤمنین(ع) کراماتی را مشاهده کردند که نوید دهنده رویداد مهمی بود و فردای آن روز فرمودند شب گذشته مولودی برای ما متولد شد که خداوند درهای خیر و رحمت را برای ما گشود و به همین خاطر سال ولادت امیرالمؤمنین(ع) را سال خیر و برکت نام نهادند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaoun6y49nw01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما