پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 102828
منبع : قم نیوز

۲۹ واحد تولیدی راکد طی سال‌جاری در قم فعال شد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با حمایت مسئولان استان از تولیدکنندگان و کمک به تامین مالی طرح‌های مورد نظر آنان، از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه، ۲۹ واحد تولیدی راکد در قم وارد چرخه فعالیت شد.
۲۹ واحد تولیدی راکد طی سال‌جاری در قم فعال شد
۲۹ واحد تولیدی راکد طی سال‌جاری در قم فعال شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: طی مدت یادشده، بهره‌برداران این واحدها که در زمینه صنایع نساجی، غذایی و فلزی محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند، با سرمایه‌ثابت ۲ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۹۵ نفر به چرخه فعالیت‌های اقتصادی بازگشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال در قم، اولویت با بهره‌برداران اولیه آن‌ها است و در این زمینه حمایت‌های مالی لازم در قالب پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان و سایر موارد انجام می‌شود تا شاهد به‌کارگیری حداکثر ظرفیت تولیدی استان برای پاسخ به نیاز بازارهای داخلی و بین‌المللی باشیم.

سیجانی ادامه داد: راهبرد فعال‌سازی واحدهای صنعتی و تولیدی راکد در قم طی‌ ماه‌های آینده با استفاده از ابزارهای قانونی و مالی با قدرت بیشتری ادامه می‌یابد و با اقدام‌های صورت گرفته در این بخش، سطح تولید و اشتغال استان در بخش صنعت با رشد مطلوبی مواجه خواهد شد.

وی همچنین گفت: به‌کارگیری ظرفیت تولید واحدهای صنعتی راکد پس از فعال‌سازی‌ آن‌ها، علاوه بر افزایش توان تولید و تقویت سطح اشتغال استان، موجب بالارفتن آمار صادرات کالاهای تولید شده در قم نیز می‌شود و درآمدهای ارزی قابل توجهی را برای استان و کشور درپی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اهمیت موضوع راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد مستقر در قم برای مسئولان قم، افزود: یکی از مهمترین موضوع‌های مورد توجه در جلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، فعال‌سازی واحدهای تولید راکد است و در این رابطه برای انجام اقدام‌های مورد نظر با توجه به وضعیت هر واحد، تصمیم گیری می‌شود.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcirrazvt1auv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما