قم نيوز : متخصص جنین شناس جهاد دانشگاهی واحد قم از انتشار آخرین مقاله خود در ژورنال ISI خبر داد و گفت: در این مقاله از محیط کانتکتیو که یک محیط فعال کننده تخمک است، برای زوجینی که با علت شدید مردانه نابارور هستند، استفاده و نتایج بسیار خوبی را مشاهده کردیم.
پژوهشگران جهاد دانشگاهی قم شیوه تازه‌ای برای درمان ناباروری مردان ارائه دادند
پژوهشگران جهاد دانشگاهی قم شیوه تازه‌ای برای درمان ناباروری مردان ارائه دادند
به گزارش قم نیوز الهام آسا متخصص جنین شناس جهاد دانشگاهی واحد قم با بیان اینکه در این پژوهش، مردانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که آزواسپرم هستند اظهار داشت: افرادی که در مایع منی آنها اسپرم وجود ندارد یا اسپرم آنها قادر به فعال‌سازی تخمک نیست، آزواسپرم اطلاق می‌شوند و در این آزمایش که به‌طور ویژه افراد آزواسپرم مورد بررسی قرار گرفتند، نتایج بسیار خوبی به‌دست آمد و به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کردیم. 

او ادامه داد: در قدم بعدی محققان جهاد دانشگاهی قصد دارند این محیط را به صورت بومی تولید کنند.

این پژوهشگر گفت: امیدواریم، بتوانیم از این محیط که فعلا به‌صورت تجاری و وارداتی قابل دسترسی است، در آینده نزدیک با قیمت پایین در مراکز درمان ناباروری جهت بالابردن نتایج عمل جراحی میکرواینجکشن استفاده کنیم.

آسا با تاکید بر اینکه در این پژوهش از افراد آزواسپرم استفاده شده است بیان کرد: برای انجام عمل میکرواینجکشن در مورد این افراد از بافت بیضه و یا اپیدیدیم استفاده شده است، چرا که در مایع منی خودشان اسپرم نداشته‌اند،  به‌طور معمول این افراد نرخ بارداری خیلی پایین و موفقیت خیلی کمی دارند، همچنین افرادی در این طرح شرکت داده شده‌اند که چندین بار وارد سیکل میکرواینجکشن شده‌اند و به موفقیتی دست نیافته‌اند و زمانی که از این محیط برای فعال سازی تخمکشان استفاده کردیم، دیدیم که نتایج بسیار خوبی حاصل شد و نرخ بارداری افزایش پیدا کرد.

او افزود: در این روند، تولد نوزادان زنده بیشتر شد و سقط جنین به میزان معناداری کاهش یافت و میزان جنین‌هایی که با کیفیت مطلوب تشکیل شده بودند نیز افزایش پیدا کرد.

آسا با بیان اینکه در دیگر کشورها نیز از این محیط برای سایر بیماری‌ها استفاده شده است گفت: در آزمایش‌های مشابه که در سایر کشورها نیز انجام شده نتایج خوبی به دست آمده اما تمایز مقاله حاضر با سایر نتایج علمی در این است که این پژوهش ویژه افراد آزواسپرمی انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نتایج خوبی که به‌دست آمد و با توجه به قیمت بالای کنونی این محصول تصمیم گرفته شد که طی تحقیق‌های آینده این محیط در جهاد دانشگاهی بومی سازی شود.

 آسا در پایان از پژوهشگران علاقه‌مند به همراهی در تولید این محصول دعوت به همکاری کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک این محیط را در اختیار مراکز درمانی کشور قراردهیم تا بیماران بتوانند از آن استفاده بهینه را داشته باشند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdsx0fxyt0zj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما