سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : 102948
با وجود شبهات قانونی

کلیات طرح صیانت در کمیسیون ویژه به تصویب رسید / وجود شبهات قانونی در فرایند تصویب

قم نيوز : کلیات طرح مناقشه برانگیز صیانت علی رغم وجود ایرادات و شبهات قانونی در کمیسیون ویژه این طرح به تصویب رسید.
کلیات طرح صیانت در کمیسیون ویژه به تصویب رسید / وجود شبهات قانونی در فرایند تصویب
کلیات طرح صیانت در کمیسیون ویژه به تصویب رسید / وجود شبهات قانونی در فرایند تصویب
به گزارش قم نیوز ظهر امروز و در جلسه ای که به طور ناگهانی تشکیل آن اعلام شد، کلیات طرح تغییر یافته صیانت با مدیریت رضا تقی پور، نماینده گروه پایداری در مجلس به تصویب رسید.

در این جلسه طرحی که با آن چه از صحن علنی مجلس برای بررسی فرستاده شده بود، تفاوت دارد، بدون اینکه به مخالفان اجازه صحبت کردن به شکل آزادانه داده شود، با اصرا تقی پور به عنوان ریاست کمیسیون در دقایق آخر به رای گذاشته شد و ۱۸ نماینده از جمله سیاهکلی، نوباوه، عنابستانی، زهره الهیان و خضریان با آن موافقت کردند.

شمارش آراء بر عهده عنابستانی، نماینده سیلی زننده به گوش سرباز وظیفه بود و تنها جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت با آن مخالفت کرد.

همچنین در جریان این جلسه به نماینده قوه قضاییه، نماینده دولت و نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس که قبلا مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده بود، اجازه نظر دادن داده نشد و در نهایت تقی پور اعلام کرد که کلیات این طرح تصویب شده است.

موج گسترده مخالفت با تصویب کلیات طرح صیانت با وجود شبهات قانونی
پس از اعلام تصویب این طرح که به طور زنده از سایت و شبکه های اجتماعی مجلس پخش می شد، موج گسترده اعتراض به تصویب از یک سو و موج اعتراض به تصویب این طرح با وجود شبهات قانونی، در فضای مجازی آغاز شده است و هر لحظه به شدت آن افزوده می شود.

کاربران از رییس مجلس، محمد باقر قالیباف، می خواهند با این بی قانونی تقی پور و هم فکرانش مقابله کرده و اجازه تصویب کلیات طرحی که خود پیشنهاد کرده اند را در کمیسیون ویژه ندهد.

استدلال مخالفان این است که طرح با آنچه در صحن علنی مجلس مصوب شده است، تفاوت جدی دارد و ابتدا با آن کلیات آن طرح مصوب صحن به رای گذاشته می شد و اگر تایید می شد، تغییرات آن توسط کمیسیون اعمال می شد و اگر رد می شد، به صحن بر می گشت.

در همین راستا، جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت، مشغول جمع آوری امضا برای طرحی است که ضمن مطرح کردن این ایراد حقوقی، خواستار برگشتن طرح صیانت به صحن علنی مجلس است.

انتهای پیام / 105

برای اعلام مخالفت خود با طرح صیانت به این صفحه بروید و کارزار زیر را امضا کنید: مخالفت با اجرای خاموش طرح صیانت و کندی سرعت اینترنت

 
https://qomnews.ir/vdcba5b8wrhbg9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما