پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 102975
منبع : قم نیوز

قم نخستین مجری طرح فاصله طولی خودرو در کشور شد

قم نيوز : معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای نمادهای حفظ فاصله طولی خودرو برای نخستین بار در کشور در قم خبر داد.
قم نخستین مجری طرح فاصله طولی خودرو در کشور شد
قم نخستین مجری طرح فاصله طولی خودرو در کشور شد
به گزارش قم نیوز مسعود طبیبی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به طرح مجموعه مدیریت شهری قم در اجرای نمادهای فاصله طولی خودروهای عبوری در معابر شهری گفت: طبق ماده ۱۷۳ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان باید فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی را حفظ کنند.

او اهمیت حفظ فاصله طولی بین خودروهای سواری را مورد توجه قرار داد و گفت: رعایت فاصله طولی در کاهش تصادف‌ها و کنترل خودروهای سواری توسط رانندگان اثر مستقیمی دارد.

معاون شهردار قم با اشاره به اجرای طرح رعایت فاصله طولی در شهر قم گفت: در این طرح، شهرداری قم در طول مسیر نمادهای زردرنگی را در بلوار و معابر شهری طراحی می‌کند و فاصله طولی خودرو با خودروی مقابل زمانی اصولی و ایمن است که راننده حداقل دو نماد زردرنگ ترسیم‌شده بر محور را به‌راحتی رویت نماید.

طبیبی با بیان این که اجرای نمادهای حفظ فاصله طولی برای نخستین بار در ایران از سوی شهرداری قم اجرایی شده است، گفت: این طرح در مرحله نخست در بلوار غدیر عملیاتی شده و به‌تدریج در سایر معابر شهری نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcbz5b8srhbg9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما