قم نيوز : دبیر همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه دو هزار اثر علمی از ایران و ۱۱ کشور‌های دیگر به دبیرخانه این همایش ارسال شد گفت: در مجموع و پس از بررسی‌های انجام شده ۷۶ اثر به عنوان برگزیده، شایسته تقدیر و شایسته تحسین انتخاب شدند.
۲ هزار اثر علمی از ایران و ۱۱کشور به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شد
۲ هزار اثر علمی از ایران و ۱۱کشور به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید حمید جزایری ظهر امروز در بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، اظهار داشت: همایش امسال در عین اینکه نسبت به سال گذشته ارتقای کمی و کیفی را داشته است.

وی با بیان اینکه در بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه حضور بانوان رشد قابل قبولی داشته است، افزود: این حضور هم از جهت کیفی و هم از جهت کمی دارای رشد بود، در بخش کتاب 2 اثر و در بخش‌های رساله و مقاله هرکدام یک اثر برگزیده داشته ایم.

دبیر همایش کتاب سال حوزه بیان کرد: همایش کتاب سال حوزه و جشنواره علمی مقالات حوزویان، بدون تردید یکی از مهمترین و مؤثرترین رویدادهای علمی پژوهشی در حوزه‌های علمیه است که می‌تواند برای جامعه مخاطب اثرگذار باشد.

جزایری عنوان کرد: کتاب‌ها در 20 گروه و مقالات در 16 گروه مورد ارزیابی علمی قرار گرفتند، آثار هر گروه را 3 تا 5 استاد ارزیابی کردند،ارزیابی تفصیلی در مرحله دوم انجام شد و طرح و شکل و مهندسی آثار در این مرحله مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان این که نظر گروه‌های علمی به شورای علمی با 210 نفر جلسه منتقل شد تا آثار نهایی مورد انتخاب واقع شوند، گفت: در سال 99 نسبت به 98 با رشد کمّی خوبی مواجه بودیم.

دبیر همایش کتاب سال حوزه ادامه داد: در بخش رساله 155 درصد و در بخش کتاب 25 درصد رشد داشته ایم، 865 اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی راه یافتند و از جهت محتوایی و در عین حال از لحاظ شکلی مورد بررسی قرار گرفتند.

جزایری با بیان اینکه دو هزار اثر علمی از ایران و 11 کشور‌های دیگر به دبیرخانه این همایش ارسال شد گفت: در مجموع و پس از بررسی‌های انجام شده 76 اثر به عنوان برگزیده، شایسته تقدیر و شایسته تحسین انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی، پیامد‌های کرونا، زن و خانواده، جمعیت، محیط زیست و بیانیه گام دوم انقلاب از مهمترین موضوعات این آثار علمی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaoun6u49nwo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما