يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 103035

یادواره یک‌هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز قم برگزار شد

قم نيوز : سی و پنجمین یادواره یک‌هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان قم روز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدا قم برگزار شد.
یادواره یک‌هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز قم برگزار شد
یادواره یک‌هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: آموزش و پرورش مهمترین مرکز رشد و شکوفایی نخبگان و آینده سازان کشور به شمار می‌آید و در عین حال بهترین ظرفیت را برای جهاد تبیین و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در اختیار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی تاکید کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی بر حمایت از مظلوم در برابر ظالم تاکید می‌شود، همچنین در این گفتمان بر موضوع مردم سالاری دینی و حضور مردم در صحنه توجه ویژه‌ای شده است.

وی ادامه داد: دشمنان امروز به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه ما هستند که در مقابل آن باید با بیان اقدام‌های انجام شده توسط نظام اسلامی برای مردم،‌ امید به آینده را در دل مردم بیش‌ازپیش زنده کرد. 

وی با اشاره به این که فرهنگیان نقش مهمی در امید آفرینی در جامعه دارند، بیان داشت: باید از فرصت حضور دانش‌آموزان در مدرسه به بهترین نحو ممکن استفاده شود و آنان را با جایگاه شاخص نظام اسلامی در جهان معاصر آشنا کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ارکان نظام اسلامی بر پایه آموزه‌های دینی است و با سایر نظام‌های سیاسی جهان متفاوت است، گفت: برقراری عدالت از دیگر اصول مورد توجه انقلاب اسلامی است که همگان را به رعایت آن فرا می‌خواند.

وی با اشاره به این که فرهنگیان بهترین فرصت را برای عمل به جهاد تبیین در اختیار دارند، بیان کرد: در همین راستا بهترین فرصت در کلاس‌های درس پیش می‌آید تا اخلاق و سیره شهدا توسط فرهنگیان برای دانش‌آموزان بیان شود.

علی رضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم زنده‌ نگاه داشتن نام و یاد شهدای فرهنگی و دانش‌آموز را از مهمترین برنامه‌های این اداره کل دانست و بر نقش و اهمیت آن برای آشنایی هرچه بیشتر نسل حاضر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد.

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون طراحی چهره شهدا به صورت زنده در محل مراسم، اجرای گروه سرود دانش‌آموزی و نوحه‌سرایی برای اهل‌بیت‌(ع)‌ همزمان با سالروز شهادت امام موسی‌کاظم(ع)‌ از جمله جلوه‌های این مراسم معنوی بود.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjtteviuqeyyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما