قم نيوز : رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی گفت: کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث روز پنجشنبه ۱۹ اسفند در مجتمع آموزش عالی امام خمینی برگزار می‌شود.
کنگره بین‌المللی "گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث" در قم برگزار می‌شود
کنگره بین‌المللی "گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث" در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی ظهر امروز در نشست خبری کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث که در سالن همایش‌های مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل رعایت نکات بهداشتی برگزاری کنگره مدتی به تعویق افتاد، در این مدت عوامل برگزارکننده همایش با رهبر معظم انقلاب دیدار و ایشان نیز نکات ارزشمندی را بیان کردند که این سخنان در روز کنگره پخش می‌شود.

وی افزود: امید داریم کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث که به‌صورت بسیجی وار اجرایی شد الگویی برای سایر کنگره‌ها شود، این کنگره می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد رشته، گرایش و کتاب‌های مختلفی باشد.

رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی بیان کرد: این کنگره روز پنجشنبه 19 اسفند از ساعت 8 صبح تا 18 در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی واقع در میدان جهاد برگزار می‌شود.

رضایی اصفهانی تصریح کرد: پیام تصویری مقام معظم رهبری، پیام مجازی ریاست محترم جمهور و همچنین حضور و سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی بخش‌های مختلف این مراسم را تشکیل می‌دهد، اعضای هیئت‌مدیره این کنگره خدمت مقام معظم رهبری رسیدند که بیانات ایشان در این دیدار در روز پنجشنبه در مراسم کنگره پخش می‌شود.

وی بابیان اینکه بیش از 1000 نفر در این کنگره به نگارش مقاله پرداخته و 70 نفر داوری آن‌ها را بر عهده گرفتند، تصریح کرد: تاکنون 8 برنامه تلویزیونی در شبکه قرآن سیما از طرف کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث روی آنتن رفته است.

 بیانیه گام دوم راهی برای معرفی ستون‌های راهبردی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی است 

حجت‌الاسلام بشوی دبیر بخش بین‌الملل کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث نیز در این نشست بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راهی برای معرفی ستون‌های راهبردی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

وی افزود: وظیفه ما تبیین این راهبردها و ارائه آن‌ها به دنیا برای نجات مردم ستم دیده از چنگ مستکبرین است که باید استقامت خود را حفظ کنیم، باکمال اخلاص در برگزاری این کنگره به میدان آمده‌ایم.

  بیش از 100 مقاله در 18 زبان  ویژه کنگره بین المللی گام دوم انقلاب تولیدشده است  

دبیر بخش بین‌الملل کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث با اشاره به اینکه بیش از 100 مقاله در 18 زبان تولیدشده است، ادامه داد: به‌صورت هم‌زمان کنگره‌ای در کراچی برگزار می‌شود که پنج مقاله در بخش بین‌الملل ارائه می‌شود.

همچنین زینب بهجت پور مدیر کمیته بانوان کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث نیز در این نشست بیان کرد: در این کمیته حضور بانوان فرهیخته و دانشمند از نهادهای مختلف با حیطه‌های تخصصی راداریم واز ظرفیت آن‌ها بهره‌مند شدیم.

وی افزود: حدود 400 موضوع توسط این کمیته طراحی و در اختیار طلاب و دانشجویان قرار گرفت با همکاری سازمان‌های علمی نشست و کرسی‌های علمی و ترویجی و کارگاه‌های مقاله‌نویسی برگزار شد.

مدیر کمیته بانوان کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن بیان کرد: در کارگاه‌هایی که برگزار شد حضور نوقلمان و مقاله اولی‌ها را داشتیم افرادی که نخستین مقاله پژوهشی خود را به این کنگره ارسال کردند و رتبه قابل‌قبول دریافت کردند.

  600 مقاله توسط کمیته بانوان کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب از منظر قرآن دریافت شد  

بهجت پور عنوان کرد: بیش از 600 مقاله توسط کمیته بانوان دریافت و در موضوعات تخصصی آن‌ها بررسی شد، درمجموع 20 مقاله برگزیده و در قالب یک جلد کتاب روز همایش رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام امینی تهرانی معاون علمی کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث نیز در این نشست تصریح کرد: بحث‌های این کنگره در 7 مرحله به ثمر نشست که در ابتدا ساختار علمی تشکیل و همچنین مباحث آموزشی مربوطه به نوشتن مقابله در بیانیه گام دوم موردتوجه قرار گرفت.

وی افزود: در مرحله نخست تلاش شد ساختار علمی قوی با مشارکت شورای علمی و سیاست‌گذاری شکل بگیرد که در این زمینه از شخصیت و مدیرانی که در این زمینه مؤثر هستند دعوت و شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد و سپس با توجه به حوزه‌های علمی که مرتبط  به قرآن و حدیث است 9 کمیته تشکیل شد.

معاون علمی کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث بیان کرد: بیش از 9 کشور اهل علم برای کمیته بین‌الملل این کنگره دعوت شدند، کمیته انقلاب اسلامی از منظر غرب و شرق ازجمله کمیته‌های مشغول فعالیت است و همچنین کمیته سبک زندگی گام دوم از منظر قرآن و حدیث به جامعه المصطفی اصفهان واگذار شد و مقالات به آنجا ارسال شد.

امینی تهرانی عنوان کرد: کمیته علوم روز و قرآن کریم یکی دیگر از کمیته‌هایی است که به فعالیت می‌پردازد، شعار انقلاب دوری از افراط ‌وتفریط و همچنین عقلانیت است و اقداماتی که در این 40 سال انجام‌شده و چراغ راه آینده مور توجه است، 9 کمیته‌ای که مشغول فعالیت است به ارائه موضوعات پیشنهادی پرداختند وبش از 800 موضوع در سایت کنگره گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث قراردادیم و راه را بازکرده و برخی از موضوعات کلان موضوع هستند.

وی تصریح کرد: از همه کمیته‌ها درخواست کردیم که کارگاه‌های آموزشی برگزار کنند و اینکه سیاست چگونه به مقالات بیاید و سیاست و قرآن و حدیث و بیانیه در یک مقاله موردتوجه قرار بگیرد، در این زمینه کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های مجازی برگزار کردیم و بیش از 170 نشست علمی برگزار که این نشست‌ها در قالب یک کتاب چاپ می‌شود، فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی این نشست‌ها را برگزار کردند.

معاون علمی کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: این کنگره روز پنج‌شنبه 19 اسفندماه ساعت 8 الی 18 در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام عباسی رئیس المصطفی سخنرانان این همایش هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbgfb8wrhbg5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما