سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 103219
منبع : قم نیوز

برخورد پلیس قم با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی

قم نيوز : رئیس پلیس فتا استان قم از برخورد قاطع و قانونی پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی در آستانه چهارشنبه آخرسال خبر داد.
برخورد پلیس قم با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی
برخورد پلیس قم با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی
به گزارش قم نیوز سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا استان اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن مراسم چهارشنبه آخر سال و عید نوروز متاسفانه برخی افراد سود جو و متخلف اقدام به خرید و فروش مواد محترقه از طریق فضای مجازی می کنند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به افزایش روزافزون حضور کودکان در فضای سایبر، به لزوم آموزش کودکان در زمینه ایمنی سایبری و آشنایی با تهدیدات سایبری تاکید کرد و در خصوص افزایش فروش مواد محترقه به نوجوانان از طریق فضای مجازی در آستانه چهارشنبه آخر سال هشدار داد.

وی افزود: ایجاد صفحات مجازی تحت وب برای خرید و فروش انواع مواد محترقه و منفجره جرم تلقی می شود که کارشناسان پلیس فتا ضمن رصد شبانه روزی درصورت مشاهده تخلف با همکاری دستگاه قضائی بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

رئیس پلیس فتا استان تاکید کرد: خانواده ها نقش بسیار مهمی در پیشگیری و کنترل فرزندان خود در فضای مجازی هستند و با کنترل، آگاهی بخشی و نظارت خانواده‌ها می‌توان آسیب‌های شب چهارشنبه آخر سال را کاهش داد.

وی با اشاره به ضعف و عدم آگاهی برخی کاربران سایبری به مفاد قانونی موضوع گفت: افرادی که با ایجاد وب‌سایت، پروفایل در شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید و فروش مواد محترقه و منفجره می‌کنند بر اساس قانون مجازات اسلامی مرتکب جرم شده و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: هموطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و همچنین جدیدترین شگردهای مجرمانه مطلع شده و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcdfs0fnyt0zx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما