سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : 103232

جامعه المصطفی و وزارت بهداشت تفاهمنامه همکاری امضا می کنند

قم نيوز : معاون آموزشی وزیر بهداشت بر همکاری‌های میان جامعه المصطفی و وزارت بهداشت درمان و امضا تفاهمنامه همکاری تاکید کرد.
جامعه المصطفی و وزارت بهداشت تفاهمنامه همکاری امضا می کنند
جامعه المصطفی و وزارت بهداشت تفاهمنامه همکاری امضا می کنند
به گزارش قم نیوز معاون آموزشی وزارت بهداشت به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت‌الاسلام عباسی رئیس جامعه المصطفی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: کادر درمان در مقاطع مختلف پس از انقلاب اسلامی، خدمات درخشانی داشته‌اند که موجب افتخار و سربلندی است و این خدمات، به ویژه در مقاطع حساس و حیاتی، بیشتر به چشم آمده است.

وی گفت: خدمات کادر درمان در ایام دفاع مقدس، صفحات درخشانی در تاریخ کشور باقی گذاشته است و در چند سال اخیر نیز که کشور با کرونا درگیر بود، کادر درمان ما از آزمون بزرگ دیگر سربلند خارج شدند که جا دارد مراتب سپاسگزاری و تشکر خود را بیان نمائیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به خدمات فداکارانه کادر درمان در دو، سه سال اخیر، ابراز داشت: کادر درمان استان قم زحمات شبانه‌روزی و فداکارانه‌ای در دوران مبارزه با کرونا متحمل شدند و جامعةالمصطفی نیز که یکی از مراکز آموزشی و علمی است، از این خدمات و همکاری‌ها بهره‌مند بود.

وی، با اشاره به تنوع ملیتی گسترده طلاب و دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی، ابراز داشت: سه محور اصلی دانشی جامعةالمصطفی، علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ است. هم‌اکنون ۱۶۰ رشته در مقاطع و رشته‌های مختلف مصوب وزارت علوم در جامعةالمصطفی ارائه می‌شود و بخش آموزش مجازی جامعةالمصطفی نیز میزبان هزاران نفر از دانش‌پژوهان از سراسر جهان است.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به توانمندی‌های جامعةالمصطفی در بخش‌های مختلف، از آمادگی جامعةالمصطفی در زمینه امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد.

مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه، جامعةالمصطفی را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در جهان دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی علاقه‌مند است در قالب امضای تفاهم‌نامه، در زمینه‌های مختلف همکاری‌های مشترکی با جامعةالمصطفی داشته باشد.

وی تبیین آموزه‌های دینی در عرصه بهداشت اسلامی، سبک زندگی سالم، اعجاز علمی قرآن در بهداشت و سلامت، فرهنگ سلامت، احکام فقهی پزشکی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تبادل استاد در حوزه فقه پزشکی و… را از زمینه‌های مناسب برای همکاری میان دو مرکز برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تجربیات آموزش غیرحضوری را یکی از توانمندی‌های مهم جامعةالمصطفی برشمرد و انتقال این تجربه ارزشمند را به سایر مراکز علمی بسیار مفید و کارگشا دانست.

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت نیز در این دیدار بر همکاری همه جانبه میان جامعه المصطفی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد.

شایان ذکر است، در این جلسه، زمینه‌های همکاری مشترک مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، کارگروهی به منظور تدوین تفاهم‌نامه همکاری تشکیل شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcippazrt1aur2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما