پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 103274

تملک حریم شهر قنوات برای اجرای طرح مسکن ملی

قم نيوز : شهردار قنوات از افزایش جمعیت این شهر به بیش از 23 هزار نفر خبرداد و گفت: برای دست‌یابی به قیمت تمام شده کمتر در طرح ملی جهش مسکن توافقاتی با اداره‌کل مسکن و شهرسازی و مسئولان استانی مبنی بر تملک اراضی حریم شهر قنوات برای اجرای طرح مسکن ملی انجام شده است.
تملک حریم شهر قنوات برای اجرای طرح مسکن ملی
تملک حریم شهر قنوات برای اجرای طرح مسکن ملی
به گزارش قم نیوز محمد ابراهیم فرهادلو با اشاره به آغاز مدیریت جدید شهرداری قنوات از شهریورماه امسال اظهار کرد: در ابتدای کار برنامه توسعه‌ای شهر که شامل حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی است را به اعضای شورای اسلامی شهر قنوات ارائه کرده‌ایم.

وی به اهمیت و استراتژیک بودن شهر قنوات در استان اشاره کرد و گفت: سرریز جمعیت مرکز استان و مهاجرت معکوس به سمت شهر قنوات است و این امر بر لزوم توسعه و آبادانی سریعتر شهر افزوده است.

وی ادامه داد: طبق طرح جامع و تفصیلی شهر قنوات در افق ۱۴۰۰ باید جمعیت شهر به ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر می‌رسید ولی این تراز جمعیتی در سال ۱۳۹۳ محقق شد و اکنون جمعیت آن بیشتر از دیگر شهرهای استان است.

شهردار قنوات اضافه کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته این شهر الان جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر دارد که باید حدود ۵ هزار نفر اتباع خارجی را نیز به آن افزود.

وی با توجه به سیاست دولت در امر مسکن افزود: برای دست‌یابی به قیمت تمام شده کمتر در طرح ملی جهش مسکن توافقاتی با اداره‌کل مسکن و شهرسازی و مسئولان استانی مبنی بر تملک اراضی حریم شهر قنوات برای اجرای طرح مسکن ملی انجام شده است.

فرهادلو در ادامه به اجرای طرح‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: تهیه سند چشم انداز شهر قنوات، بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهر قنوات و انجام طرح‌های مطالعاتی از جمله به روزرسانی طرح مطالعاتی جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح شهر قنوات در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین از اجرای ساخت سالن بزرگ اجتماعات و مجموعه فرهنگی شهر قنوات خبر داد و افزود: باتوجه به روند افزایشی جمعیت در قنوات ایجاد چنین فضاهایی ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefx8zejh87wi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما