قم نيوز : نماینده آیت‌الله سیستانی گفت: همه توفیقات ما و هرچه توان و مقدورات داریم همه به یمن وجود امام زمان(عج) است و در سایه وجود او زندگی و کار می کنیم، لحظه ای از این عقیده فاصله نگیریم و در هیچ حالی امام زمان(عج) خود را فراموش نکنیم.
نماینده آیت‌الله سیستانی: ‌شیعیان هیچ‌گاه از یاد امام زمان(عج) غافل نشوند
نماینده آیت‌الله سیستانی: ‌شیعیان هیچ‌گاه از یاد امام زمان(عج) غافل نشوند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید‌جواد شهرستانی  ظهر امروز در دیدار ستاد مردمی دهه مهدویت، خواهان فعالیت مستمر تشکل‌های دینی و موسسات پیرامون عقیده و فرهنگ انتظار و مهدویت شد و افزود: بسیاری کارهای خوب و موثر فقط به صورت مقطعی و در ایام خاص انجام می‌شوند و در بقیه  ایام و در طول سال به فراموشی سپرده می‌شود.

 نماینده آیت‌الله سیستانی بیان کرد: پیرامون امام زمان(عج) نباید کم‌کاری کنیم بلکه باید هر روز و مداوم وجود امام حیّ و صاحب امر و زمان را برای خودمان و جامعه با برنامه‌های حکمت‌آمیز و براساس معارفی که از اهل بیت به ما رسیده است‌، برای نسل‌های حاضر و آیندگان تعلیم بدهیم.

شهرستانی با بیان روایت مهمی که از چند امام معصوم و به ویژه از  امام رضا (ع)‌ عنوان کرد: رحم الله مَن احیا امرِنا و توضیح دادند آنگاه که از امام سئوال شد چگونه امر شما را احیا کنیم‌، فرمود ‌ یتعلم  علومنا و یعلمها النّاس فانّ النّاس لو علموا محاسن کلامنا لاتّبعونا ( میزان الحکمه ج8).

وی سپس در شرح این روایت گفت‌: کسانی که کار علمی و فرهنگی می کنند باید طبق این فرمایش معصوم همیشه و همه جا به  بطور دقیق به آن عمل کنند و محاسن کلام و سیره ناب و اخلاق معصومین را در همه جهان ، بگوش مردم برسانند و این وظیفه همه ما می باشدو باید کوشش دائم کنیم.

رئیس موسسه آل البیت‌، همچنین در بخشی از صحبت خود خاطرنشان کرد: همه وجود ما و همه توفیقات ما و هرچه توان و مقدورات داریم همه به یمن وجود امام زمان(عج) است و در سایه وجود او زندگی و کار می‌کنیم، پس باید لحظه‌ای از این عقیده فاصله نگیریم و در هیچ حالی امام زمان(عج) خود را فراموش نکنیم.

نماینده آیت‌الله سیستانی در مورد رویکرد محتوایی و غنی‌سازی جشن‌ها و مراسم نیمه شعبان و پربار کردن آنها و استفاده از شخصیت‌ها و خطبای متخصص و محقق توصیه کرد.

شهرستانی در مورد برخی از جشن‌ها و مراسم و کم‌توجهی به بعضی حواشی مجالس شادمانی و سرور و مداحی‌ها ، عدم رعایت برخی شئون شامخ و الهی امام زمان را تذکر داد و به  قراردادن مبداء و جهت و مسیر پیاده روی که نیمه شعبان از حرم  حضرت معصومه به سمت مسجد جمکران بوده ‌انتقاد و توصیه کرد که حرکت‌ها و پیاده‌روی‌ها و دستجات از هرمکانی بایستی به مقصد حرم مقدس این بانوی بزرگوار باشد‌، و حرم باید محور و کانون توجه باشد زیرا حرم همه اهل بیت علیهم السلام است.

گفتنی است این توصیه و تذکر مورد استقبال و موافقت اعضای ستاد دهه مهدویت قرار گرفت و اعلام کردند که من بعد مراعات خواهد شد.

در این جلسه آقایان دکتر آیت پیمان و حجه الاسلام زند از مسئولین ستاد مردمی دهه مهدویت پیرامون وظایف و برنامه های این ستاد مردمی بخصوص فعالیت برای  فرهنگ سازی و غنی کردن آیین های جشن و سرور و گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی و تبلیغی در کشورها و مناطق شیعه نشین جهان و تبیین موعود گرایی و منجی گرایی و بشارت های ادیان بر وجود منجی عالم و اقامه کننده عدل الهی صحبت کردند و از حمایت ها و هدایت های 20 ساله حجه الاسلام و المسلمین شهرستانی و دفاتر و بیوت دیگر مراجع عظام و نهادهای دینی و موسسات مهدوی ایران و جهان تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1mdy0w6dxma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما